19 februarie 2017

Tort cu mousse de ciocolata alba - insiropat cu ciocolata calda


Este un tort aniversar si am vrut sa fie ceva cu adevarat foarte bun. Nu este nimic complicat, si chiar a iesit foarte bun. Din punctul meu de vedere, punctul forte al acestui tort este ciocolata calda cu care l-am insiropat. 

Am folosit: 

- 5 oua
- 120 g faina
- 30 g cacao
- 150 g zahar tos

Pentru mousse: 

- 200 g ciocolata alba
- 200 ml smantana pentru frisca
- 7 galbenusuri
- 300 g zahar tos
- 450 ml lapte
- 45 g amidon
- 5 pliculete zahar vanilinat
- 450 g smantana pentru frisca
- 20 g gelatina

Pentrru sirop:

- 2 pliculete ciocolata calda
- 400 ml apa

 Am mai folosit:

- 1 pachet mic de piscoturi 

- 250 ciocolata cu lapte
- 70 ml smantana pentru frisca (aproximativ)
-1 lingurita ulei


Am mixat bine de tot ouale intregi cu zaharul. Mai exact - 15 minute.
Am adaugat apoi faina cernuta si cacao. 
Am incorporat totul cu ajutorul telului, cu miscari lente.

Am turnat compozitia rezultata in tava tapetata cu hartie de copt (32/23 cm). Am copt blatul la foc potrivit, aproximativ 35 de minute. L-am scos din forma si l-am lasat sa se raceasca complet pe un  gratar din sarma. 


A rezultat un blat foarte bine crescut, desi nu are praf de copt si foarte pufos.  
L-am taiat in 2 parti aproximativ egale.





 Pentru mousse-ul de ciocolata am procedat intocmai ca AICI

Am turnat continutul celor doua plicuri de ciocolata calda intr-un bol, am adaugat apa fierbinte, am amestecat si apoi am lasat-o sa se raceasca.


Cand "siropul" a fost rece si mousse-ul pregatit am montat tortul. 
Am pus folie alimentara intr-o tava de marime potrivita, am pus primul blat cu cacao, l-am insiropat cu ciocolata calda - racita :) , am adaugat jumatate din mousse si am nivelat. 



Am trecut prin "sirop" piscoturile si le-am pus peste stratul de mousse.


Peste piscoturi am turnat cealalata jumatate de mousse, am nivelat si am pus al dolea blat cu cacao. L-am insiropat si apoi am "ambalat" tortul in folie alimentara.
 L-am lasat la frigider pana a doua zi.



Inainte cu o ora de a-l orna, l-am scos din frigider, am indepartat folia alimentara si "l-am rasturnat" pe o tava potrivita.


Am topit ciocolata la bain marie in smantana pentru friscca si o lingurita de ulei.
Am turnat-o peste tort si am intins-o rapid lasand surplusul sa curga pe margini... si de aceasta data, mai mult cum a vrut el... nu cum as fi vrut eu...


Am ornat cu putina frisca in care am adaugat jumatate de lingurita (poate chiar mai putin) de cacao, bilute colorate.... etc...



Sectiunea arata destul de bine si gustul este suuuper. 
Cremos si fin, dar nu exagerat de dulce.... 





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu