9 martie 2017

Chiftelute din soia - de post


Cu aceasta reteta particip la provocarea "Weekend cu spor" in luna martie. 
Gazda provocarii este Oana Durican. 

Temele propuse de Oana sunt: mancaruri de post, mancaruri cu pește si deserturi cu ciocolata. Destul de dificil de ales dintre atatea bunatati, dar pana la urma m-am hotarat asupra chiftelelor din soia si sper ca pana la sfarsitul lunii sa pot sa mai pregatesc o reteta din categoria deserturilor cu ciocolata. :) 

Am folosit: 

- 200 g soia granule
- 3 cartofi (400 g)
- 50 g faina
- 1 morcov (60 g)
- 1 ceapa mare (80 g)
- 3 catei de ustroi
- 30 ml ulei
- 1 lingura pasta de ardei
- 1/2 legatura marar
- sare, piper


- ulei pentru prajit
- faina 

Am fiert cartofii in coaja. I-am curatat si cand au fost reci i-am razuit pe razatoarea mica.
Am pus granulele de soia in apa fierbinte cu sare si le-am fiert aproximativ 15 minute. Le-am scurs bine si le-am lasat sa se raceasca.
Am curatat morcovul si l-am razuit si pe el pe razatoarea mica.
Am curatat ceapa, am tocat-o fin si am calit-o in aproximativ 30 ml ulei si putina sare.
Am curatat si tocat usturoiul si mararul.

Intr-un bol am facut o "adunare generala" a ingredientelor si condimentelor. Aici trebuie sa mentionez ca atunci cand am adaugat ceapa calita, am adaugat-o impreuna cu uleiul in care s-a calit.


Am amestecat/framantat cu mana si a rezultat un amestec tocmai bun pentru a forma chiftelute.


Le-am format cu mainile ude, de marimea unei nuci si le-am tavalit prin faina....


Le-am prajit pe rand in baie de ulei si le-am scos pe servetele absorbante....


Rezultatul este acesta si va asigur ca este foarte gustos :) 


Noi am mancat cu dulceata de ardei iute, avocado plus sare si paine neagra cu multe seminte.

Sunt foarte gustoase. Parca tot vrei sa mai bagi DOAR una in gura... asa ca pana seara.... tot trecand pe langa ele.... s-au epuizat!!!




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 






2 comentarii:

  1. Ma bucur ca v-au placut, eu ma delectez cu pozele tale, deocamdata :) trebuie sa ma mobilizez sa-mi fac si eu o pportioara, cu de toate in ea!

    RăspundețiȘtergere