27 martie 2017

Ciorba cu dovlecel si orez - de post




In toamna am pus mai multe borcane cu dovlecel taiat taitei sau cuburi. 
In iarna ne-am degresat cu cateva ciorbe acrite cu iaurt. Acum a venit vremea sa folosesc cuburi de dovlecei pentru o ciorba de post.

Am folosit: 

- 1 morcov
- 1 ceapa
- 1 lingura pasta de gogosar
- 1 felie telina
- putin ulei
 - 3 linguri de orez
- un borcan dovlecel cuburi
- sare, piper
- marar verde

Am curatat legumele si le-am tocat, exceptie facand morcovul, pe el l-am razuit.
Am pus uleiul, ceapa, telina, morcovul, pasta de ardei, sare si piper intr-o cratita si le-am calit putin, amestecand continuu ca sa nu se arda. Am adaugat putina apa si le-am lasat sa fiarba/caleasca incet pana cand au fost aproape facute.


Am completat cu apa fierbinte si am adaugat orezul si cuburile de dovlecel - fara zeama din borcan,



In principiu cand este fiert orezul, este gata si dovlecelul... mie imi place sa fie putin "al dente"

Am potrivit gustul de sare si piper, am adaugat putin marar verde si am pus capacul.
 Peste 10 minute de sub capac a dat navala un miros acrisor cu gust de marar :)))))
Este foarte gustoasa si usoara - fix cum trebuie sa fie o ciorba de post.






Nota personala:

- ciorba se poate pregati si cu dovlecel crud si se acreste dupa dorinta cu otet sau zeama de lamaie



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu