6 martie 2017

Varza a la Cluj


Dupa mai multe "ture" de sarmale cu sau fara carne, am considerat ca este cazul sa fac varza a la Cluj, pentru a iesi putin din monotonie. Decizia a fost una inspirata pentru ca a avut mare trecere.

Cu alte ocazii am facut aceasta mancare si cu varza dulce, dar din punctul meu de vedere varza murata este cea mai potrivita pentru asa ceva.

Am folosit: 

- 1 capatana varza murata 
- 600 g carne tocata de porc
- 150 g orez cu bob mare
- 2 cepe de marime potrivita
- 1 lingura pasta de gogosar
- 50 ml ulei
- 100 ml apa
- 1 cub mic de unt
- 400 sau 500 g smantana cu grasime de 20%
- sare, piper
- cimbru, boia
- 1/2 legatura marar 

Am scos varza din butoi, am spalat-o in cateva ape si apoi am lasat-o in apa rece cateva ore. De obicei nu fac asta (doar o spal), dar anul acesta mi-a iesit putin prea sarata.


Am tocat-o fideluta si am pus-o intr-o cratita cu foarte, foarte putina apa. Apa trebuie sa fie sub nivelul verzei tocate. Am lasat-o sa fiarba cat a fost necesar (sub capac), iar apoi am scurs-o bine de apa.


Am calit ceapa tocata marunt impreuna cu pasta de ardei si sare in aproximativ 50 ml ulei.


Am adaugat apoi carnea tocata, piper, cimbru uscat, putina boia si mararul tocat. 


Am pus cratita pe foc, am lasat sa se gateasca carnea cateva minute, am adaugat apoi aproximativ 100 ml apa fierbinte si am fiert totul la foc mic aproximativ 20 de minute. In timpul fierberii am adaugat si doua lunguri de smantana.


Intre timp am spalat orezul si l-am pus sa fiarba in cantitate dubla de apa. Cand apa a fost absorbita de tot de boabele de orez, am oprit focul si am pus capacul.

Am adaugat orezul peste amestecul cu carne si am amestecat.


Intr-o forma de yena, unsa cu unt am pus aproximativ jumatate din cantitatea de varza fiarta si scursa bine (chiar am strans-o putin in pumn). Am distribuit-o intr-un strat relativ uniform si apoi am adaugat toata cantitatea de orez cu carne.


Dupa ce am nivelat si "umplutura", am adaugat doua linguri de smantana si apoi varza ramasa.


Am presat totul usor cu dosul lingurii si am adaugat smantana cu generozitate. Peste stratul de smantana am pus cateva felii de bacon - pentru un plus de savoare. :)


Am pus forma la cuptor pentru 45 de minute. 

Wau! Ce miresme! Curcubeu pe cerul gurii :) 







Nota personala:

- am primit recomandari de genul: "- Data viitoare sa faci tot varza a la Cluj - nu sarmale!" :) 




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 





2 comentarii: