17 octombrie 2017

Cartofi cu usturoi si smantana la cuptor


In urma cu ceva timp am mancat la un restaurant niste cartofi absolut deliciosi. Am incercat mai multe variante si inca nu am ajuns la ceva foarte apropiat de aceia, dar aceasta varianta merita atentie. Seamana oarecum cu cartofii Dauphnoise...

Am folosit: 

- 1 kg cartofi
- 250 ml smantana (fermentata cu 20% grasime)
- 3 catei de usturoi
- 100 g cascaval
- sare, piper
- boia dulce
- un cub unt

Am fiert cartofii in coaja, i-am curatat si cand au fost reci i-am taiat felii groase de aproximativ 3 - 5 mm. 
Am curatat usturoiul, l-am zdrobit cu presa pentru usturoi si l-am amestecat cu sare, piper si boia dulce.



Am adaugat in fir subtire uleiul (ca la maioneza) si apoi smantana. Am omogenizat.


Am uns tava cu unt si apoi am pus un rand de rondele de cartofi, cateva linguri de sos, iar cartofi.... iar sos... 


Eu le-am oferit un bonus. 😉 Am pus un strat subtire de cascaval peste stratul de sos si apoi am adaugat iar cartofi... sos.... 


Ideea este ca ultimul strat trebuie sa fie de sos si peste el am pus un strat generos de cascaval


Am pus tava la cuptor pentru aproximativ 25 de minute, pana cand s-au rumenit frumos.


Arome imbietoare mi-au rasfatat simturile 😍😍😍

Pofta a fost foarte mare si am impartit tava in patru, portiile au fost foarte generoase. 😉




Noi am pus alaturi o pulpita de pui facuta si ea la cuptor si salata de rosii. 
Bun, bun!!!!





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Nota personala:

- data viitoare voi folosi smantana pentru gatit

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu