15 octombrie 2017

Gogosari in sos de mustar


Anul acesta am reusit si am pregatit gogosari/ardei in sos de mustar. Reteta era pentru mine o mare enigma.... mereu am auzit de ea, dar nu mi-am facut niciodata timp sa o citesc. Ei bine, pot spune cu mana pe inima ca se fac atat de usor si sunt foarte, foarte gustosi!!!  
Voi scrie aici cantitatile folosite de mine si cum am procedat eu.

Am folosit:

- 1.8 kg ardei capia curatat 
- 200 g mustar clasic
- 250 ml otet
- 250 ml apa
- 200 ml ulei de floarea soarelui
- 300 g zahar tos
- 1 lingura pasta de tomate
- 2 linguri sare de sac
- 1 lingura boabe de mustar
- 1 lingura boane de piper negru
- 3 foi de dafin
- 1 lingurita turmeric (optional - pentru culoare)

Am spalat ardeii, i-am curatat de cotoare si i-am taiat bucatele.


Intr-o cratita am pus mustarul si apoi uleiul turnat in fir subtire ca la maioneza. Se intelege ca l-am incorporat in mustar, nu? 😉


Am adaugat apoi otetul si apa. Am amestecat bine si apoi am adaugat zaharul, sarea, foile de dafin, boabele de piper si mustar, pasta de rosii si praful de turmeric.


Am amestecat bine si am fiert compozitia aproximativ 10 minue din momentul in care a inceput sa fiarba. Am adaugat apoi ardeii.



Am fiert si ardeii aproximativ 8 minute din momentul in care au ajuns la punctul de fierbere, amestecand mereu in ei.
Am luat cratita de pe foc si am scos bucatile de ardei si le-am asezat in borcane.


Am turnat apoi sos avand grija sa ajunga peste tot si sa ramana cat mai putine bule de aer (sau deloc). 
Am pus capacele si gata. Am asteptat sa se raceasca la temperatura camerei si apoi le-am dus direct in camara.





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:


- au ramas doar cateva linguri de sos.

- este un preparat foarte gustos, dar putin cam dulce pentru gustul meu.... data viitoare voi reduce cantitatea de zahar

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu