21 octombrie 2017

Prajitura "Foi umplute cu mere"


Este o prajitura grozava. Este racoroasa si usoara.

Am folosit: 

- 2 oua- 130 g zahar pudra- 100 ml ulei- 100 ml lapte- 1 pachet amoniac (7 g)- un praf sare- 500 g faina tip 000

Pentru umplutura am folosit:

- 1.500 kg mere- 3 linguri ulei- 100 g zahar tos- 1 lingurita praf de scortisoara

Am mai folosit: 

- zahar pudra pentru decor

Prima data am spalat merele, le-am curatat de coaja si le-am dat pe razatoarea mare.Le-am pus intr-o cratita antiaderenta impreuna cu cele 3 linguri de ulei si le-am calit pana cand au devenit aproape ca o pasta. In tot acest timp am amestecat aproape continuu in ele, mai ales spre final. Am adaugat scortisoara si putin zahar, dar in functie de cat de dulci sunt merele si de gust... se poate adauga sau nu. Dupa ce am pus zaharul le-am mai calit putin si apoi le-am lasat sa se raceasca - timp in care am pregatit foile.

Am pus intr-un bol ouale si zaharul pudra. Am mixat cateva minute si apoi am adaugat sarea, laptele, uleiul si amoniacul. Am omogenizat bine totul.Am adaugat aproape jumatate din cantitatea de faina, am amestecat cu mixerul si apoi am adaugat restul de faina. Am framantat aluatul cu mana pana cand s-a incorporat toata faina.L-am lasat sa se odihneasca aproximativ 15 minute si apoi l-am impartit in patru.


Am pregatit 4 foi de hartie de copt si am conturat pe fiecare dimensiunea tavii pe care urma sa coc foile. Am intors foaia si cu atentie am intins foarte subtiri toate foile. Apoi le-am intepat des cu furculita ca sa nu creasca necontrolat si sa devina inestetice.
Cand au fost intinse toate, am pus fiecare foaie (cu hartie cu tot) pe fundul tavii si le-am copt aproximativ 10 - 12 minute (in functie de cuptor), pana se rumenesc usor (pe rand - se intelege, nu?)
Astfel pregatite - foile se pot pastra mai multe zile, dar cand ai asa frumusete de foi nu le lasi sa zaca prin bucatarie sau camara 😀.



Am impartit compozitia de mere in 3 parti aproximativ egale si am umplut foile. Dupa aceea am infoliat totul si am pus la frigider. 

Dupa aproximativ 4 ore am indepartat folia si am taiat o "fleica" 😋 si am ajuns la concluzia ca este exact asa cum mi-o aminteam. Moale, dulce - acrisoara, racoroasa.... MINUNATA!


DAR a doua zi este si mai grozava... dar, este aproape gata 😔




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu