27 februarie 2018

Placinta cu carne - la cuptor

 

La fel ca si placinta cu branza, placinta cu carne este un aperitiv absolu grozav. Este potrivita cam in orice ocazie.... la o bere cu prietenii, pentru pachetul de la serviciu sau de la scoala, este gustarea perfecta in drumetii... etc...

Am folosit:

- 700 g carne de porc tocata
- 1 lingura untura de porc
- 1 ceapa mare
- 1 lingura pasta de ardei
- sare, piper, pasta de ardei iute (optional)
- 1 ceasca apa calda

Pentru aluat:

- 300 ml apa calduta
- 1 lingurita sare
- 4 linguri ulei
- 500 g faina alba tip 650
- 12 g drojdie proaspata

Am mai folosit:

- 100 ml ulei (aproximativ) pentru foile de aluat
- 1 ou mic pentru uns
- 1 lingura lapte
- seminte de susan

Prima data am pregatit umplutura.

Am tocat o ceapa si am calit-o intr-o lingura de untura impreuna cu sare, piper si pasta de ardei.


Cand ceapa a devenit lucioasa am adaugat carnea si am amestecat cu simt de raspundere.



Dupa ce intreaga cantitate de carne s-a albit am adaugat o ceasca de apa calda si am lasat-o sa se gateasca la foc mic pana cand a scazut toata apa. Din cand in cand am amestecat in ea, iar spre final mai des. Din pacate carnea tocata din comert se strange foarte tare si se transforma in bilute mici 😕, dar nu avem ce face.... defilam cu ce avem...

Pentru aluat am pus toate ingredientele in cuva masinii de paine, fix in ordinea in care sunt scrise mai sus, am setat programul pentru framantare eu mi-am vazut de ale mele.... am pregatit tava pentru placinta.... etc...

Cand aluatul a fost gata, l-am sos din cuva masinii de paine si l-am impartit in 10 bucati aproximativ egale. Am intins fiecare bucata si le-am pus unele peste altele intr-o farfurie unsa generos cu ulei. Am uns fiecare bucata de aluat cu ulei din belsug.


Cand am epuizat operatiunea de mai sus.... nu am mai zabovit prea mult si am inceput sa intind pe rand fiecare bucata de aluat, cat de mult am putut, iar apoi am presarat pe ea din amestecul de carne pregatit anterior. Si cantitatea de carne am impartit-o in 10 parti ca sa am cantitatea aproximativ egala pentru fiecrae bucata de aluat.


Am rulat...


.... am asezat rulourile formate in tava tapetata cu hartie de copt, unul langa altul. Am uns totul cu ou batut si amestecat cu o lingura de lapte si am presarat seminte de susan.


Am copt placinta aproximativ 45 de minute la foc potrivit (180 grade). Timpul de coacere depnde de de mai multi factori: cuptor... grosimea rulourilor, etc... La final trebuie sa fie frumos rumenita si partea de jos trebuie sa fie usor crocanta. 

Din cuptor ies miresme.... care fac glandele salivare sa lucreze abundent 😍😍


Calda sau rece - este foarte gustoasa si dispare rapid de pe farfurie😊
  


  


Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.  







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu