13 ianuarie 2019

Chec aperitiv


Am facut de multe ori acest chec si chiar am facut si poze, dar nu am reusit pana acum sa-l postez. Nu-i deloc greu de facut si face parte din categoria apritivelor satioase si de efect.


Am folosit:

- 7 oua
- 100 g cascaval
- 120 g branza telemea (sau cas  usor sarat)
- 100 g masline negre, feliate
- 200 g sunca presata
- 170 g faina
- 5 linguri ulei
- 1/2 ardei rosu + 1 lingura pasta de ardei
- 2 lingurite praf de copt
- putin ketchup

Prima data am spalat si taiat cubulete ardeiul. 
Apoi m-am ocupat de sunca, masline si cascaval+branza.

Am spart ouale si le-am batut/mixat pana si-au dublat volumul. Am adaugat faina si praful de copt. Am omogenizat cu ajutorul unui tel. Am adaugat uleiul si am omogenzat. Apoi au urmat maslinele, branzeturile si ardeiul. Am amestecat cu o spatula pana cand toate ingredientele au fost distribuite in coca cat de cat uniform.
Am gustat si am ajuns la concluzia ca nu trebuie sa pun deloc sare, dar un pic de piper este bine venit (chestie de gust)


Am tapetat cu hartie de copt o tava de cozonac, am turnat intreaga comozitie 
si am nivelat-o.
Acum a venit momentul sa torn din tubul de  ketchup linii in zig-zag. Cu o scobitoare am trecut peste linii (perpendicular) si s-a format "modelul"  care se vede mai jos. Am vazut asta undeva, dar nu mai stiu unde... sorry...


Am bagat tava in cuptorul incins si am copt checul aproximativ 50 de minute la 200 grade.
In tot acest timp s-a rumenit frumos, iar modelul cu chetchup ii da o nota aparte.
Eu am facut si testul cu scobitoarea...



L-am lasat sa se raceasca complet si apoi l-am feliat. 
Noua ne place mult si eu zic ca poate sa fie vedeta unui platou cu aperitive. 





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- se poate jonga cu ingredientele.... sunca poate fi inlocuita cu salam sau alte mezeluri, etc. Trebuiesc totusi pastrate proportiile. 

4 comentarii: