13 martie 2019

Taitei tip tagliatele cu carbune medicinal


Fac multe feluri de paste. Colorate sau nu, pentru supa sau felul doi/fel de baza.... atunci cand le pregatesc - ma relaxez 😍
In timp voi posta si alte tipuri de paste pe care le-am facut pana acum.

De multa vreme "cochetez" cu pastele de culoare neagra, dar nu m-am invrednicit sa procur cerneala de sepie.... In urma cu cateva zile, am vazut ca o prietena, Sanda Suciu Ex Surtea, a folosit carbune medicinal pentru a colora mai multe preparate. Atunci mi-a venit ideea sa experimentez si eu pastele cu carbune. Cam asta ar fi povestea.....

Voi scrie aici cum am procedat eu si arat ce am obtinut. 

Am folosit:

- 2 oua de casa
- 9 pastile carbune medicinal 100% natural
- 250 g faina tip 650 (aprox)
- 30 ml apa (aprox)

Am folosit pastile de carbune medicinal pentru ca eram nerabdatoare sa experimentez. Voi cauta si pudra de carbune pentru ca este mai practica.
Pastilele se zdrobesc destul de greu si neuniform, motiv pentru care dupa ce le-am "necajit" putin cu lama unui cutit, le-am pus in aproximativ 30 ml apa ca sa se dizolve. Am lasat amestecul aproape 2 ore si spre surprinderea mea chiar s-a dizolvat

Am pus ouale, carbunele dizolvat/inmuiat si faina in cuva masinii de paine. Am setat programul pentru paste si am urmarit sa vad daca mai este necesara faina. A fost suficienta. Cand aluatul a fost bine omogenizat, l-am scos din cuva masinii si l-am mai framantat putin cu mana pe blatul de lucru infainat. 


L-am acoperit cu folie alimentara pentru aproximativ 15 minute si apoi l-am intins putin cu sucitorul. L-am impartit in trei parti relativ egale.



Cu ajutorul masinii de intins si taiat taitei am intins cele trei bucati de aluat pana la grosimea dorita. Le-am lasat sa se "usuce" putin  si apoi le-am taiat tagliatele cu masina de taitei. 
I-am facut bucle-bucle (in felul acesta nu ocupa mult spatiu cand ii depozitez) si i-am lasat sa se usuce bine.  

  


Yamiiii! Abia astept sa le pregatesc un sos 😉


Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 

Nota personala:

- Cand voi pregati aceste paste cu pudra de carbune - voi amesteca pudra cu faina
- am pus doar 9 pastile dar 10 sunt fix cat trebuie



2 comentarii:

  1. Felicitari. Minunat arata. Abia astept sa fac si eu. Vad ca tu le lasi mai groase. Pana la ce numar mergi? Eu le fac f. subtiri. Trebuie sa le las si eu mai groase. Sa ne areti si pregatite. Cred ca vor arata tare fain. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Sanda!
      Eu le intind cu masina de maitei pana la numarul 3, dar depinde si de masina .... nu sunt chiar stas.... Sunt masini de taitei care la numarul 2 lasa aluatul cel putin la fel de gros ca al meu la numarul 3...
      Si eu abia astept sa le pregatesc. Desigur - ma voi lauda cu ele :)

      Ștergere