24 ianuarie 2015

Prajitura cu mac


Cand am vazut aceasta prajitura la Cristina Brejan, am stiu ca trebuie sa o fac. Sunt fan MAC!!!

Pentru foi am avut nevoie de:

-500 g faina
- 200 g unt
- 150 g zahar
- 3 galbenusuri de ou
- 100 ml lapte
- 1 plic praf de copt
- coaja de lamaie

Pentru umplutura:
- 200 g mac macinat
- 150 g faina
-200 g zahar 
- 3 albusuri
-200 ml lapte
- 2 plicuri zahar vanilinat
- 1 plic praf de copt
- coaja de lamaie 
- stafide (hidratate in lapte cu esenta de rom)

Intr-un bol am amestecat faina + praful de copt cu untul, am adaugat apoi zaharul, galbenururile de ou, laptele si coaja de lamaie.  Am impartit in doua aluatul rezultat si l/am lasat la frigider aproximativ 40 de minute. 

Pentru umplutura am batut tare cele 3 albusuri. Separat am amestecat macul cu zaharul, faina, zaharul vanilinat, praful de copt, lapte, coaja de lamaie si stafidele scurse.

Am adaugat apoi albusurile batute amestecand usor de jos in sus.




Am pus hartie de copt intr-o tava si am intins prima foaie din aluatul tinut la frigider.
Peste aceasta am turant compozitia de albusuri cu mac.


Deasupra am pus cea de-a doua foaie si am copt-o la aproximativ 30 de minute, pana cand s-a rumenit usor pe deasupta.


Cand a fost rece am pudrat-o cu zahar si am taiat/o cu un cutit cu lama subtire si bine ascutit.


Pot spune doar atat: data viitoare o voi face intr-o tava la mare pentru ca acum a iesit cam inalta, ceea ce ne-a creat usoare probleme cand am  mancat :) 


Este exact asa cum mi-o inchipuiam!!! Este grozava si cu o cana de lapte alaturi :) 
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu