2 februarie 2015

Ciorba de leurda


Primavara simt ca nu ma satur de verdeturi si am prins obiceiul de a congelela diverse verdeturi... urzici, leurda.... spanac...

Azi am hotarat sa scot din congetator o cutie cu leurda congelata si sa pregatesc o ciorbita acrisoara.

Am avut nevoie de:
- leurda 
- o ceapa potrivita
- o lingura pasta de gogosar (sau ardei tocat)
- 3 sau 4 linguri de ulei
- aproximativ 400 ml iaurt
- sare si eventual fulgi chilli
- 1 lingurita faina (optional)

Am tocat ceapa, si am pus-o la calit in ulei plus apa, impreuna cu pasta de ardei si sare. Cand ceapa a fost facuta (am mai adaugat o cescuta de apa fierbinte si am lasat iar sa scada), am luat cratita de pe foc si am adaugat lingurita de faina. 



Am amestecat bine si am adaugat leurda (de data aceasta congelata). Am completat cu apa fierbinte astfel incat ciorba sa nu fie foarte densa dar nici zama chioara. Dupa ce a dat cateva clocote (nu prea multe de data aceasta, deoarece leurda a fost oparita intante de a fi pusa la congelator), cu un polonic am luat din ciorba si am turnat peste iaurt, adaucandu-l astfel la o temperatura cat mai apropiata de ciorba din oala. In felul acesta nu se branzeste iaurtul :) 
Am potrivit gustul de sare si gata. 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu