19 februarie 2015

Maia pentru paine


In ultima vreme sunt foarte preocupata de tot ce inseamna paine.
Maiaua a fost pana acum un subiect tabu pentru mine. Ma tenta foarte tare, dar ceva nu ma lasa "sa plec la drum".... aveam o teama.... ma temeam ca nu pot stapani tehnica si mereu amanam.
Se pare ca avenit ceasul si am zis: "ce pot pierde?"
Nu spun ca am devenit experta. Nuuu - nici pe departe, dar am incercat, mi-a iesit si vreau sa spun cum am facut.

Deci.... pentru a nu stiu cata oara am inceput documentarea. Bloguri ca "Miez", "Apa. Faina. Sare" - codru de paine sau "La Lena" mi-au fost de un real folos.

Am avut nevoie de: 

- 280 ml apa 
- 200 g faina integrala de secara
- si.....  4 zile :) 

In prima zi:
Intr-un bol mai maricel am amestecat 50 g faina integrala de secata cu 80 ml apa. Peste bol am pus un capac care este prevazut cu o gaura. Daca nu as fi avut astfel de capac as fi pus folie alimentara si as fi intepat-o in cateva locuri ca maiaua sa poata primi putin aer.

Aceasta este faina folosita de mine


Am cantarit si am adaugat apa


 Am amestecat si am pus capacul


In ziua a doua: 

 Maiaua arata asa - privita prin "vizor"


O imagine mai clara este aceasta


Am cantarit si adaugat 50 g faina integrala de secara si 80 ml apa. Practic este prima hranire


 Am amestecat, am pus capacul si am asteptat cu nerabdare pana a doua zi


A treia zi: 
Se vedea clar ca maiaua este activa, a avut multe basicute si a inceput sa degaje un miros acrisor


Am adaugat 50 g faina integrala de secara si doar 60 ml apa. Am amestecat, am pus capacul si am asteptat inca 24 de ore...


A patra zi: 
Prima mea reactie a fost: "OMG!"
Asa arata maiaua mea....Trebuie sa recunosc ca era usor respingatoare, dar mi-am dat seama ca ce se intampla acolo ii foarte bine :) 


Am adaugat 50 g faina integrala de secara si 60 ml apa


Am amestecat usor cu spatula


Am pus capacul si iar am asteptat pana a doua zi


In ziua a cincea:
 Aveam la dispozitie 480 g maia.
Eram nerabdatoare si chiar nu stiam ce sa fac prima data cu ea.... voiam sa pastrez in mai multe recipiente.... ca sa pot sa experimentez in voie, dar voiam sa si fac "repede" o painica.

Aceasta este maiau din ziua a cincea



Ce am facut:

Am luat din maia 120 g la care am adaugat 300 ml apa si 100 g faina integrala de secara + 100 g faina alba de grau. Diferenta de 360 g am pus-o in frigider.

Asadar a doua zi aveam 620 g maia noua (+ cea din frigider). Poate parea complicat, dar si din aceste 620 g de maia noua am luat 150 g in doua cutii pe care le-am etichetat cu data si,  le-am pus la congelator. Dupa cum spuneam.... experimentez :)  Abia astept sa vad cum se comporta :) 



Cu diferenta de 470 g maia noua am facut prima mea paine care a fost una cu faina de secara si in postarea de aici spun cum am facut

Rezultatul final a fost acesta. Poate nu arata extraordinar, dar are un gust extraordinar.







Din maiaua mama care "a plecat la frigider" in ziua a cincea (360 g) - am pastrat 100 g. Am pus-o spre pastrare la frigider, iar cu diferenta de 260 g am facut o paine cu faina integrala de grau si faina alba













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu