20 februarie 2015

Paine cu maia, faina de secara, grau si chimen


Aceasta este prima mea paine cu maia. 
Pentru mine este un succes. Sunt extrem de multumita!
Gustul, textura, mirosul - toate sunt deosebite

Desigur, dupa aceasta experietenta, stiu ce trebuie sa fac data viitoare ca sa-i imbunatatesc calitatea.

De data aceasta am folosit: 

- 470 g maia (preferment)
- 360 g faina alba de grau
- 300 g faina integrala de secara
- 350 ml apa
- 2 lingurite sare 
- 1 lingurita chimen

Peste maia am adaugat apa, am amestecat putin ca sa se dizolve si apoi am adaugat faina de secara si faina de grau


Am adaugat sarea si semintele de chimen


Am amestecat putin cu spatula - atat cat sa se hidrateze faina


Doar cateva minute i-am dat repaos si apoi l-am framantat cu mana aproximativ  5 minute. 


Am presarat putina faina pe deasupra, l-am acoperit cu un prosop curat. L-am lasat sa creasca aproximativ 2 ore si jumatate ....



Aici am gresit pentru ca in tot acest timp trebuia sa-i aplic doua "seturi" scurte de framantari - primul la aprox 50 de minute si al doilea dupa o ora si 40 de minute....

Dupa doua ore si jumatate arata asa


L-am rasturanat pe masa de lucru infainata generos


L-am impachetat dupa mintea si priceperea mea :) 


Am transferat  aluatul direct in tava in care urma sa-l coc.


L-am crestat putin si am asteptat sa creasca doar 3 ore .... nerabdarea a fost mare :) 

Am incins cuptorul impreuna cu o bucata de marmura si o tava mica. Inainte cu cateva secunde de a baga tava cu painea in cuptor, am turnat in tava aprox 200 ml apa fierbinnte

Aceasta este bucata de marmura pe care am folosit-o


Am copt painea 15 minute si apoi am scos din cuptor tava cu apa. Am continuat coacerea inca aprox 25 de minute.

Rezultatul este acesta


Am avut curiozitatea si am cantarit-o


Mirosul din bucatarie a fost foarte ispititor, dar a trebuit sa astept sa se raceasca putin ca sa pot sa tai macar un colt :) 



A doua zi....
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu