15 martie 2015

Cap de porc la cuptor


Nu stiu cum mi-a venit ideea asta.... pur si simplu mi-a venit si in scurt timp a devenit obsesie.
M-am tot gandit cum sa fac.... Noroc cu unchiul Gogu care mi-a demonstrat ca nu eu sunt cea care a pus coada la pruna si nici nu sunt cea care a facut gaura la macaroana. Cu atat mai bine.... 

Am citit pe ici pe colo.... si am facut ca mine. Glumesc. Am luat cate ceva de la fiecare.

Asadar, cu mare entuziasm am plecat la piata dupa cap de porc....  am luat jumatate. Bucata aceasta a cantarit 3,2 kg.

Voi scrie aici ce am facut eu - daca mai trebuia facut si altceva....

Am parlit capul de porc la flacara aragazului cat am putut de bine. 
Apoi l-am spalat si "ras" cu lama cutitului insistand asupra "ridurilor".
Intr-un vas mare am pus apa rece si am tinut bucata de cap de porc cateva ore acolo. Intre timp am schimbat apa de cateva ori pentru ca a iesit destul de mult sange.
Cand am hotarat ca ii suficient, l-am scos, l-am tamponat cu prosoape absorbante si l-am presarat pe toate partile cu sare grunjoasa din belsug. L-am "frectionat" bine apoi cu sarea aceasta. 


Dupa alte cateva ore (mai exact 3) l-am trecut pe sub jet de apa rece si l-am pus la fiert impreuna cu legume si condimente.

Am folosit:

- morcov 
- telina
- putin pastranac
- 3 crengute de cimbru
- 2 foi de dafin
- boabe de piper verde
- 2 boabe de piper negru - lunguiet
- usturoi


Am fiert "capatana" mai bine de o ora si jumatate. In tot acest timp am mai verificat gustul de sare. Nu a fost cazul sa mai adaug.



Intre timp am pregatit legumele pentru patul de legume. Pe cele care au fiert nu le-am folosit la nimic.

Aici am folosit: 

- 3 morcovi
- 2 felii generoase de telina
- 1 ardei capia mare
- 1 ceapa rosie
- 1 ceapa galbena mare
- o mana arpagic

Le-am sotat in putin ulei impreuna cu piper si putina sare


Cand au inceput sa se caramelizele am oprit focul si le-am transferat in tava in care urma sa pun capul de porc la copt


Am impanat capul de porc cu bucati de usturoi si am presarat piper proaspat macinat. L-am stropit cu suc de portocala si  bere amestecata cu miere de albine.
Printre legumele din tava am strecurat un mar taiat felii si vreo 7 catei de usturoi. 
Am pus in tava si un polonic de zeama in care a fiert capatana.


Din cand in cand am uns "obrazul gros" cu sosul format in tava, iar cand acesta a scazut aproape de tot  si obrazul a fost rumen - am oprit focul si .... i-am facut poze :)))) 


... abia dupa aceia a fost devorat alaturi de piure de cartofi, dulceata de ardei iute, salata de salata verde, muraturi sau mustar iute Dijon - fiecare cu gustul si placerea lui :) 

Legumele au fost extraordinar de gustoase. 
Berea si mierea plus dulceata lor proprie s-au combinat minunat. 








4 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Poate ca nu este chiar pe gustul tuturor, dar chiar este ceva .... mai deosebit :)

      Ștergere
  2. Poate data viitoare o să puneți si temperatura la care se gătește preparatul!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La vremeea aceia, aveam cuptor pe gaz, fata termometru. Focul a fost mediu spre mare.... deci probabil undeva in jurul a 200 grade...

      Ștergere