19 mai 2015

Ciorba de loboda


Am mai facut candva... piata este plina de loboda si chiar nu stiu de ce am evitat-o mereu. Este atat de buna!

Am folosit: 

- 3 legaturi loboda
- 3 fire ceapa verde
- 1 morcov potrivit
- 1 felie telina
- 1 lingura pasta de ardei
- 3 linguri ulei
- 2 linguri pline cu orez
- 2 linguri generoase cu smantana
- 2 galbenusuri 
- sare
- otet
- tarhon
- leustean (optional)

Am curatat, spalat si tocat telina si ceapa. Morcovul l-am dat pe razatoare.
Am curatat si spalat loboda si apoi am taiat-o.



In 3 linguri de ulei si putina apa plus putina sare - am pus la sotat legumele.


Cand apa a scazut si legumele au fost moi, am adaugat apa fierbinte si loboda taiata



Dupa aproximativ 4 sau 5 minute din momentul in care a inceput sa fiarba, am adaugat orezul spalat bine in mai multe ape


Pana cand acesta a fiert, am pregatit tarhonul si amestecul de ou cu smantana.
Am pus tarhon din borcan pentru ca am folosit si din otetul in care el a fost conservat.

Am separat galbenusurile de albusuri si le-am amestecat cu 2 linguri mari de smantana plus o lingura de otet



Cand orezul a fost fiert, am luat din cratita cate putina zeama si am pus-o peste ou si smantana, iar apoi am adaugat pe rand totul in oala cu ciorba amestecand mereu.



Am lasat sa mai dea cateva clocote si am potrivit gustul de sare si otet.
Am pus capacul si gata ciorbita :) 

A iesit exact asa cum mi-o aminteam: gustoasa si aromata.
Desigur, in farfurie am completat gustul divin cu o frunza de leustean taiata marunt. Mmmm!!!!

 



A avut mare trecere si mi-am promis ca nu voi mai trece nepasatoare in piata pe langa loboda :) 





4 comentarii: