26 noiembrie 2015

Chiftele pufoase


Chiftelele sunt foarte versatile. Se pot face in foarte multe feluri si se pot servi in foarte multe moduri. Pot fi savurate ca aperitiv, cu sos de rosii, cu paste, cu ceapa si maioneza sau pur si simplu langa o mazare cu sos, spanac..... si altele :) 

De data aceasta, eu am facut chiftelele cu ceapa calita in compozitie si foarte putin bicarbonat. Daaaa! Mai spun odata: detaliile fac diferenta!

Am folosit: 

- 700 g carne tocata de porc
- 100 g miez de paine (miezul de la aprox 3 felii)
- 100 g morcov (un morcov mare)
- 80 g ceapa (1 ceapa potrivita)
- 10 g usturoi (4 catei maricei)
- 3 linguri ulei
- 2 oua
- sare, piper
- 1/2 lingurita bicarbonat
- patrunjel verde (eu am folosit congelat)

- 1 lingura untura de porc
- ulei pentru prajit
- faina (aprx 80- 100 g)

Am curatat ceapa, am tocat-o si am calit-o cu putina sare in cele 3 linguri de ulei. Cand a devenit usor sticloasa - am oprit focul si am lasat-o sa se raceasca.


Am curatat morcovul si usturoiul si le-am dat pe razatoarea mica.
 Am pus miezul de paine la inmuiat si apoi l-am stors foarte bine.
Am pus toate ingrediebtele intr-un vas incapator.


Le-am framantat bine astfel incat sa omogenizez compozitia perfect si am adaugat bicarbonatul. Am potrivit gustul de sare si piper. Am mai framantat putin si apoi am format chiftelele. De data aceasta eu le-am facut rotunde si nu prea mari.... mai mari decat o nuca...


Intr-o cratita antiaderenta am pus o lingura de untura de porc si ulei.


Am trecut chiftelele formate prin faina, am eliminat excesul si le-am prajit in baie de ulei la foc potrivit ca sa nu se arda, dar sa se patrunda bine si in interior.




Le-am scos pe o farfurie cu servetel - ca sa absorba excesul de grasime...


... si repede, repede am rupt una in doua ca sa vad daca sunt prajite bine.... Mmmmmm!!!


Cand au fost toate prajite si inca aburinde.... am mancat simplu... cu paine si dulceata de ardei iute, iar "altii" cu mancare de mazare si muratura de varza tocata cu ardei. Yamiii!!! 








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu