19 ianuarie 2016

Chifle pentru pachetelul de la scoala


Aceste chifle sunt tocmai potrivite pentru sandwich-ul scolarului meu.

Din cantitatile de mai jos ies 4 chifle de marime potrivita. Unse cu putin unt peste care pun o felie de sunca sau branza sunt absolut grozave. 

Am folosit: 

- 150 ml lapte caldut
- 1/2 lingurita sare grunjoasa
- 1/2 lingurita zahar
- 250 g faina tip 000
- 5 g drojdie granule
- 30 g unt moale

Pentru ca este o cantitate mica de aluat nu am folosit masina de paine pentru framantarea lui, ci robotului de bucatarie.

Am pus in vasul robotului laptele caldut, zaharul si drojdia. Am lasat sa stea cateva minute ca sa se inmoaie drojdia. Am adaugat apoi faina si sarea. Am lasat robotul sa munceasca doua minute la turatie mare si am adaugat bucatelele de unt, pe rand. L-am mai pus la treaba alte 3 minute. Absolut suficient. Aluatul a devenit neted si s-a desprins frumos de pe peretii vasului.

L-am scos pe masa de lucru si cu mainile unse cu putin unt, l-am framantat foarte putin si 
i-am dat forma rotunda. Aluatul este moale, dar nu este lipicios si deja are multe basicute :) 


Intr-un bol uns cu putin unt,  l-am pus la dospit pentru aproape o ora. Desigur l-am si acoperit cu o folie alimentara.


Dupa aproape o ora arata asa:


L-am scos pe masa de lucru, iam dat forma unui sul si l-am taiat in patru


Nu stiu de ce, dar de data asta nu mi-au reusit prea bine.... partea nu modelarea a scartait...
Le-am pus in tava tapetata cu hartie de copt, le-am acoperit cu un prosop usor si le-am mai lasat sa creasca aproximativ 20 de minute.


Inainte de a le pune la copt le-am uns cu putin lapte si am presarat pe unele sare grujnjoasa si pe celelalte mac.


Le-am lasat la copt pentru fix 20 de minute (la cuptorul meu), la foc potrivit.


S-au rumenit frumos si au coaja usor crocanta.


Le-am invelit intr-un prosop curat si asteptam cu nerabdare sa se raceasca :) 



Sunt atat de pufoase si au un miros incredibil de apetisant :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu