26 martie 2016

Intorsuri cu cartofi - de post


A trecut muuult timp de cand am mancat ultima data intorsuri. Pot spune ca este vorba de ani... multi ani, de ordinul zecilor... Azi m-am hotarat sa incerc sa le fac. Nu-i nimic spectaculos si probabil de aceea si sunt atat de bune :)

Am folosit: 

- 350 ml apa
- 700 g faina tip 000
- 3 linguri ulei
- 1 lingurita sare
- 1 lingurita zahar (optional
- 12 g drojdie proaspata

Pentru umplutura: 
-  5 cartofi potriviti
- 2 linguri ulei
- sare

Am pregatit aluatul cu ajutorul masinii de paine, respectand regula: prima data lichidele, zaharul si sarea, apoi faina si la final drojdia. Am setat programul pentru framanatare si crestere. Pana cand aceasta si-a facut treaba, eu m-am ocupat de cartofi. I-am curatat, spalat si taiat cuburi.


I-am pus sa fiarba in apa cu putina sare si cand au fost fierti i-am zdrobit ca pentru piure. Am adaugat uleiul si sare. I-am lasat sa se raceasca.


Cand aluatul a fost dospit l-am scos pe masa de lucru, l-am portionat si i-am dat forma.



Am luat fiecare bucata de aluat si am intins-o cu sucitorul. Am lasat sa curga din loc in loc un pic de ulei si am adaugat cate o lingura de cartofi.


Am "impachetat" cartofii....


...si apoi am presat/intins pachetelul cu sucitorul.
Le-am pus la prajit intr-o tava antiaderenta cu fundul gros. Pe vremuri se coceau pe tipsie. Tipsia era o tava foarte groasa de forma dreptunghiulara, cu pereti de maxim 3 cm, care se incingea pe soba si in care se punea foarte putin ulei.


O alta varianta de a "modela" aceste intorsuri era urmatoarea: Se intindea fiecare bucata de aluat... se picura putin ulei si se puneau cartofii. Se rula aluatul si ruloul format se invartea si apoi se presa/intindea cu sucitorul....

Cam asa....





Cum ziceam.... nu mai stiu cand am mancat ultima data.... :) 
Sunt grozave!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu