4 aprilie 2016

Batoane cu mac - de post


Intotdeauna mi-au placut aceste batoane. Cum in ultima vreme mi-au trecut de foarte multe ori prin fata ochilor.... am hoatarat sa le fac, in premiera.

Am folosit: 

- 530 g faina tip 650
- 250 ml apa calduta
- 50 g zahar tos
- 20 g drojdie proaspata
- 80 ml ulei
- 1 varf lingurita sare

Pentru topping: 

- 50 ml apa
- 1 lingurita faina
- 1 lingura mac
- 50 ml sirop (apa + zahar)

Am folosit masina de paine pentru framantarea si cresterea aluatului.
Am pus in cuva masinii apa, sarea, zaharul, uleiul, faina si apoi drojdia - fix in aceasta ordine.
Sarea nu are voie sa se intalneasca direct cu drojdia. :) 


Am setat programul 6 (la masina mea) pentru framantare si crestere.
Cand aluatul a fost gata l-am scos pe masa de lucru si l-am impartit in 8 parti aproximativ egale.



Este un aluat fin, moale, dar nu lipicios. L-am modelat putin. 


Pe rand, am intins fiecare bucata in forma aproximativ dreptunghiulara. Am rulat aluatul. Eu am avut pentru copt o tava mai mare si am preferat sa rulez latura mare.



Am asezat batoanele in tava tapetata cu hartie de copt si le-am mai lasat sa creasca aproximativ 25 de minute in loc caldut, ferit de curenti de aer.


Am pregatit intr-un bol topping-ul din faina si apa si am uns batoanele. Am amestecat bine ca sa nu ramana cocoloase.



Am presarat mac....


.... si le-am pus la copt pentru aproximativ 25 de minute - pana s-au rumenit frumos.



Le-am uns cu siropul format din apa si zahar cat au fost inca fierbinti.



Sunt foarte pufoase, dulci - dar nu prea dulci... sunt grozave!!! :) 




Sursa: AICI



Nota personala: 

- nu as schimba nimic la ele :) 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu