5 aprilie 2016

Supa marocana cu naut - de post


Asa cum mai ziceam pe undeva - imi place mult nautul. Supa aceasta mi s-a parut cel putin o curiozitate. Sunt aici multe condimente puternice si cand este vorba de asa ceva eu sunt dipusa sa testez :)  Nu-mi pare rau! :) 

Am folosit:

- 250 g naut uscat
- 3 cm ghimbir crud
- 1 ceapa mare
- 4 catei de usturoi
-1 lingurita seminte coriandru rasnite
- 1 lingurita chimen pisat
- 1 lingurita scortisoara
- 1 lingurita curry
- 1 lingurita boia dulce
- coaja de lamaie
- patrunjel verde tocat
- 3 linguri ulei de masline

Am folosit naut uscat, dar daca foloseam  conserva - reduceam muuuult timpul de preparare.
O alta varianta potrivita ar fi ca nautul sa fie fiert separat, eventual... in oala sup presiune.

Eu l-am spalat si l-am pus in apa de seara.  De fapt, in total a stat la inmuiat mai bine de 12 ore.

Am pregatit condimentele praf...

Am curatat ceapa, usturoiul si ghimbirul. Le-am tocat pe toate.


Le-am pus la calit, la foc iute in cele 3 linguri de ulei de masline impreuna cu putina sare.


Cand ceapa a devenit sticloasa am adaugat condimentele praf si am amestecat bine. Am mai calit foarte putin .... pana cand au inceput "sa se elibereze" aromele.



Am adaugat apa fierbine (sau supa de legume) si boabele de naut.



Incepand din acest moment a inceput aventura fierberii :)  La mine a durat.... aproape 2 ore. In tot acest timp am adaugat de mai multe ori apa fierbinte. Aproape la sfarsit... cand nautul a fost aproape fiert, am adaugat rosiile decojite taiate bucati mai mari.
Nu a fost cazul sa mai adaug sare pentru ca rosiile din conserva erau destul de sarate.

Supa este foarte aromata si satioasa.
Am mancat-o ca atare. Fara paine! Dar am presarat peste ea, in farfurie, coaja rasa de lamaie si patrunjel verde.  Yamiii!!!!  :) 


Aceasta este prima mea portie :) 




Alte preparate cu naut:





















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu