16 iunie 2016

Dulceata de cirese albe


Cu aceasta reteta particip la provocarea lunii iunie 2016 din cadrul proiectului
"Traditie si gastronomie romaneasca" - lansat de Gina Bradea.

Tema este una frumoasa - zic eu - "...retete in care sa folosim fructele lunii iunie. Cu toate ca  este luna lui Ciresar, nu este exclusiv o perioada a cireselor, motiv pentru care propun sa folosim si capsune, visine, caise, corcoduse (zarzare), mere varatece, zmeura, mure, afine... Incepand de la otetul de mere sau alt fruct, siropuri, gemuri sau dulceturi, placinte ori sosuri, licori bahice (visinata, etc).... orice este bine venit cu conditia sa fie TRADITIONAL. :) "

Dupa cat de mult a ploua in ultima vreme, mi-am luat gandul ca as mai putea gasi cirese albe care sa nu fie patate, motiv pentru care am cumparat pentru a doua oara 2 kg  - asa cum am gasit. 


Cu gandul la o dulceata de cirese albe, le-am ales pe cele mai frumoase si mai sanatoase.  
Le-am indepartat coditele si le-am cantarit.

Am folosit: 

- 1 kg cirese (cantarite cu sambure cu tot)
- 500 g zahar

Am spalat ciresele si apoi m-am inarmat cu ceva rabdare.... le-am scos samburii.



Imediat ce am incheiat operatiunea, am turnat zaharul peste cirese. Oxideaza destul de repede si nu am vrut sa permit asta si nici suc de lamaie nu am vrut sa pun :)



Ciresele albe au o textura mai tare si lasa mai greu suc, de aceea le-am ajutat putin amestecand din cand in cand in ele....


La venirea serii (dupa aproximativ 5 ore) lasasera suficient suc incat sa le pot pune sa fiarba vreo 20 de minute :)  Dupa cum se vede,  primele clocote au scos la iveala destul de multa spuma, ceea ce nu a fost tocmai pe placul meu... pentru ca mi-a dat de lucru in plus :)  Glumesc, la orice dulceata se formeaza spuma si trebuie indepartata :) 


Am fiert dulceata 20 de minute din momentul in care a inceput sa fiarba si am luat cratita de pe foc,
A doua zi am fiert iar dulceata la foc mic pentru aproximativ 15 - 20 de minute (din momentul in care a inceput sa fiarba). Am facut proba cu picatura de sirop pe farfuria rece de la frigider. Proba a confirmat ca dulceata este fiarta suficient,
Arata asa... Yamiiii!


Am pus-o fierbinte in borcane sterilizate. Am pus capacele si am rasturnat borcanele pe capac. Le-am pus astfel in paturi pana a doua zi.

 Au rezultat 3 borcanele mici de 220 ml si o portie generoasa pentru degustat.... transformat in borcane normale de 370 ml.... ar fi iesit doua.


Eu nu am adaugat vanilie, nici lamaie si nici conservant desi la um moment dat m-au cam mancat mainile sa pun cateva felii de lamaie. Am facut o dulceata curata doar din fruct si zahar. Asigur pe oricine ca este foarte gustoasa :) 





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota:














2 comentarii: