22 noiembrie 2016

Dovleac picant - garnitura


In primul rand doresc sa-i multumesc Monicai Horoiu, gazda provocarii "Cutia Misterelor" in luna noiembrie - pentru invitatia de a participa la provocare.
Monica a aratat AICI ingredientul vedeta - DOVLEACUL -  si alte cateva ingrediente precum si  conditiile paticiparii la provocare.

M-am bucurat mult si mai ales imi place nespus provocarea. Sper sa ma incadrez in tema cu aceasta reteta 😉. Este o garnitura picanta, chiar foarte picanta, asa cum imi place mie. Insoteste cu succes orice fel de friptura. Eu am mancat ca atare si pot confirma cu certitudine ca este foarte gustoasa si calda si rece.

Am folosit: 

- 700 g dovleac (aproximativ)
- 4 linguri ulei de masline
- 1/2 lingurita cury
- 1/2 lingurita cimbru uscat
- 1/2 lingurita piper mozaic proaspat rasnit
- 3 catei de usturoi
- 1/2 lingurita sare
- rozmarin (optional)

Am curatat usturoiul, l-am zdrobit si l-am adaugat in bolul in care am pus uleiul de masline, cimbrul, piperul, sarea si praful curry. Am amestecat si l-am lasat sa se "macereze" pana cand m-am ocupat de dovleac.



Am spalat dovleacul, l-am sters (am pastrat coaja), l-am taiat felii, am indepartat samburii.



Am tapetat cu hartie de copt o tava. Am uns fiecare felie de dovleac cu amestecul de condimente si le-am asezat in tava in pozitia in care se vad in poza. Surplusul de amestec 
l-am distribuit la final.



Am pus tava cu dovleac in cuptorul incins si l-am lasat sa se coaca 35 de minute. Este facut cand este moale la mijloc. Eu am dorit sa ramana usor crocant si l-am scos dupa 35 de minute, dar pentru "bine facut" ar mai fi fost nevoie de 10 minute. Asta depinde de cuptor, de cat de groase sunt feliile, ... etc...


Am fost foarte  placut surprinsa de gust, fix pe gustul meu! :) 







Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu