3 decembrie 2016

Pariziene cu gem


In luna decembrie, initiatoarea provocarii "Weekend cu spor" este si gazda.
 Pe buna dreptate, Stefi ne-a propus ca in aceasta luna sa pregatim prajituri, fursecuri si aluaturi. Sunt in zona mea de confort si nu am stat pe ganduri cand am dat de reteta de pariziene. Vreau sa le fac de multa vreme si iata ca a sosit momentul.

Am folosit pentru aluat: 

- 260 ml lapte caldut
- 50 g unt la temperatura camerei
- 1 ou
- 70 g zahar
- 1 plic zahar vanilat
- coaja de la jumatate de lamaie
- 1/2 lingurita sare
- 500 g faina tip 650
- 20 g drojdie proaspata

Pentru umplutura: 
- 1/2 borcan gem de fructe (piersici, mere si prune)

Pentru uns:
- 1 galbenus
- 3 linguri lapte

Cum eu sunt mai... comoda (ca sa ma exprim elegant), am pus masina de paine ca sa munceasca in locul meu .... Am pus toate ingredientele in cuva masinii de paine, fix in ordinea in care le-am scris mai sus si am setat programul 6 (la masina mea), pentru framantare si crestere.


Cum sa muncesc eu cand uitati ce mandrete de aluat a putut sa faca ...?????



Sigur, ea are meritele ei, dar si compozitia aluatului este una foarte, foarte buna.

Am scos aluatul din cuva masinii pe blatul de lucru infainat...


... l-am modelat putin si apoi l-am impartit in 10 parti aproximativ egale (cam 100 g/buc)



L-am acoperit cu un prosop curat pentru vreo 10 minute si l-am lasat sa mai creasca putin.


Am luat fiecare bucata si am intins-o cu sucitorul incercand sa-i dau o forma cat de cat regulata.
(Aluatul are o textura moale si pentru aceasta operatie m-am folosit de putina faina)


Am pus  doua lingurite generoase de gem intr-un capat al aluatului si celalalt capat l-am franjurat cu pintenul pentru aluat (sub aceasta denumire cunosc eu "instrumentul" respectiv)


Am rulat capatul cu dulceata avand grija sa sigilez capetele si la final am aranjat cat de bine m-am priceput franjurii :)  Nu-i mare filosofie, dar eu am facut pentru prima data aceasta "operatie" si m-am complicat putin. 

Am pus prima mea "pariziana" in tava tapetata cu hartie de copt.


Aceeasi soarta au avut-o si celelalte bucati de aluat.


Le-am lasat sa mai creasca putin si apoi le-am uns cu amestecul de galbenus si lapte.



Le-am pus la copt (cuptorul incins in prealabil) pentru 15 - 20 de minute, la foc potrivit (180 grade). Se coc repede.




Le-am lasat putin sa se raceasca si apoi le-am trimis putin praf de stele :))))) adica zahar pudra 😀






De bune.... sunt prea bune!!!! :) 
Jumatate din ele deja sunt de domeniul trecutului :) 




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu