19 februarie 2017

Cornuri LINA - cu untura si vin alb


Din capitoul "LINA" am mai facut pana acum doar "Butuci ca la Harsesti", dar mai am cateva retete grozave  care-si asteapta randul :) 

Am apreciat de fiecare data aceste cornulete. Sunt absolut grozave si acum, fiindca am reusit sa le fac si eu, cu sigurata vor intra in categoria fursecurilor preferate la noi in casa.

Am folosit: 

- 500 g faina
- 250 g untura de porc
- 15 g drojdie proaspata
- 50 g zahar tos
- 50 ml vin alb
- 4 sau 5 linguri lapte

- gem de gutui
- zahar pudra + zahar vanilinat

In modul de preparare am sarit cateva etape, ceea ce nu-i neaparat rau. In mod normal trebuia sa frec drojdia cu putin zahar si sa adaug putin lapte si apoi sa o incorporez in amestecul de faina si untura....etc. Dar, eu am pus totul intr-un castron si am amestecat pana cand s-au omogenizat, iar aluatul a devenit neted. Nu trebuie framanatat prea mult.




L-am lasat sa se odihneasca aproximativ 15 minute si apoi am format rupt din el bucati de marimea unei nuci (intre 15 - 20 g/buc). Aici, Lina a spus ca aluatul trebuie impartit in 8 si apoi iar in 8, dar eu am preferat aceasta varianta.


Am intins fiecare bucata, am pus pe fiecare gem si am rulat.


Le-am pus in tava tapetata cu hartie de copt.


Le-am copt aproximativ 12 minute. Cand sunt usor rumene sunt gata.



Le-am lasat sa se raceasca si le-am "tavalit" prin zahar pudra amestecat cu zahar vanilinat.


Sunt atat de fragede!!!   Sunt absolut grozave!!!   Abia astept sa le refac :) 




Nota personala: 

- data viitoare voi folosi zahar pudra atunci cand voi face aluatul
- in functie de faina folosita, cantitatea se ajusteaza. Eu am considerat ca nu mai trebuie sa adaug.
- am folosit gem de gutui pentru ca este mai gros, dar magiunul de prune este ideal ;) 




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu