10 martie 2017

Paine neagra cu seminte


Imi place painea cu seminte de oricare ar fi ele.
De data aceasta am facut o paine neagra cu multe seminte.

Am folosit: 

- 400 g faina neagra
- 350 ml apa calduta
- 2 linguri ulei de masline
- 1 lingurita sare
- 1 lingura miere 
- 20 g drojdie proaspata
- 20 g seminte de mac
- 20 g seminte de susan
- 50 g seminte de dovleac
- 50 g seminte de floarea soarelui
- 25 g tarate

Am cantarit toate ingredientele si "le-am dat adunarea" intr-o farfurie :) 


In cuva masinii de paine am pus apa, apoi continutul farfuriei, drojdia si mierea de albine.
Am setat programul 6 (la masina mea) pentru framantare si crestere.


Nu am lasat aluatul sa creasca in masina de paine. Cand aceasta a terminat framantarea, am scos aluatul pe masa infainata bine, Am incercat sa-i dau cat de cat o forma si apoi l-am transferat intr-o forma din aluminiu pe care am uns-o initial cu ulei si am presatat seminte.



Aluatl este moale si este destul de greu de manevrat, dar nu imposibil :) 

L-am lasat sa creasca aproximativ 20 de minute.


Am copt painea 45 de minute, la foc potrivit.


Am lasat-o sa se raceasca putin si am taiat cateva felii. Muream de curioasa.... voiam sa-i vad textura, dar si gustul. Ma asteptam sa iasa umeda si "ochiuroasa". Fix asa a iesit! :) 




 Data viitoare fac mici schimbari, dar numai din dorinta de a experimenta.



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu