2 martie 2017

Paine spaniola - cu ulei de fistic (pistachio)


Am auzit de aceasta reteta de la prietena mea, Mika. Eu mi-am adus putin contributia, inlocuind uleiul de masline cu ulei de fistic.

Am folosit: 

- 300 ml apa calduta
- 500 g faina
- 25 g drojdie proaspata
- 1 lingurita zahar
- 1 lingurita sare
- 2 linguri ulei de fistic 

- 50 ml ulei de fistic

Am pus intr-un bol drojdia, zaharul, apa si putina faina. Am amestecat si am asteptat aproximativ 20 de minute ca sa se activeze drojdia.



Peste maiaua obtinuta am adaugat faina, sarea si 2 linguri de ulei de fistic.


Am amestecat totul cu mana si cand am obtinut un aluat omogen l-am scos pe masa de lucru si l-am mai framantat  aproximativ 5 minute


L-am pus apoi in castron, l-am acoperit cu folie alimentara si l-am lasat sa creasca 40 de minute.



L-am scos pe masa de lucru presarata cu faina si l-am impartit si doua


Cu ajutorul sucitorului am intins fiecare bucata in forma cat de cat dreptunghiulara.
 Am picurat ulei de fistic si l-am distribuit peste tot cu o pensula de silicon.



Am rulat aluatul avand grija ca in acelasi timp sa si sighilez oarecum capetele...


Am pus painicile-rulou in tava, le-am crestat in cateva locuri, le-am lasat sa mai creasca 30 de minute si apoi le-am bagat in cuptor. 



Dupa 30 de minute aratau asa si in bucatarie mirosea foarte frumos.


Le-am lasat sa se raceasca si apoi am taiat cateva felii/bucati ca sa mancam.


Este o paine cu textura foarte fina si usoara aroma de ulei de fistic. Eu asociez gustul si mirosul uleiului de fistic cu cel din seminte de dovleac... dupa parerea mea seamana destul de bine.

Am simtit nevoia sa tai cateva feliute de carnat si sa fac doua oua posate.

Mmmmmm!!!! Bun, bun!!!





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu