26 martie 2017

Taitei de casa


Poate sa spuna cine ce o vrea.... pe mine nu ma poate convinge ca in comert se gasesc taitei/tagliatele.... paste in general, la fel de bune ca cele facute in casa. 
Daca nu am taitei facuti in casa, eu nu cumpar niciodata fidea ca sa pun intr-o supa.... Fac galuste de gris si salvez situatia. Oricum ne plac foarte mult si galustele. 
(Desigur nu intra aici in discutie macaranele sau spaghetele)

Cand fac taitei de casa... de obicei fac din 3 oua la care adaug sau nu 2 sau 3 linguri de apa. 
Daca nu adaug apa, atunci pentru fiecare ou adaug aproximativ 100 g de faina. Daca adaug si apa... in functe si de marimea oului... adaug in plus cam doua linguri de faina. Cam asta ar fi reteta.

Ca si tehnica de lucru... se bat putin ouale si le adaug peste faina pregatita deja intr-un bol. Incet, incet incorporez tot mai multa faina si in cele din urma obtin un aluat vartos si-l framant pe blatul de lucru infaiat pana cand devine neted.

Recunosc, in ultima vreme am mai trisat si am facut aluatul in numai 3 minute cu ajutorul robotului de bucatarie, folosind paleta pentru aluat. Cand este aproape gata, il scot si-l mai framant pe masa.
Si intr-un caz si in celalat, aluatul trebuie sa arate asa.


Il acopar cu folie alimentara si-l las sa se odihneasca 10 sau 15 minute.
Apoi il intind putin  cu sucitorul. Il tai "felii" (de data aceasta le-am taiat prea inguste).


Mai departe folosesc masina de taitei. Ea ma ajuta sa intind aluatul cat vreau eu de subtire si apoi sa-l tai fidea sau tagliatele (taitei lati - se spune la noi)

Din aproape in aproape ajung la grosimea dorita.



Las fasiile de taitei sa se usuce putin si apoi ii tai cum doresc. 
Dupa cum ii tai ii pun rasfirati pe o fata de masa, preferabil din bumbac si-l las sa se usuce in continuare. Din cand in cand, cu varful unui cutit ii "afan" putin ca sa nu se lipeaca



Cand sunt complet uscati, ii iau cu mare grija (ca sa nu se rupa prea tare) si ii pun in cutii de carton captusite cu servetele de masa. Ii pastrez astfel, in camara pana cand ii folosesc, poate chiar si o luna...

Asa arata taiteii fierti in supa. Nu se rup si nu se fac moi, dar nu trebuiesc fierti mai mult de 2 maxim 3 minute, fara clocot mare.



Nota personala:

- pentru ca nu-mi place sa folosesc multa faina atunci cand ii tai, fac aluatul mai tare si nu se lipesc deloc daca respect intocmai ce am scris mai sus



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu