29 iunie 2017

Taitei de casa fara ou (de post)


Si in cazul pastelor fara ou (de post) sunt de parere ca tot cele de casa sunt mai gustoase. 
Am experimentat si am ajuns la urmatoarea reteta.  Desigur, "am in cap" si altele - dar toate la vremea lor :) 

Am folosit: 

- 220 ml apa la temperatura camerei
- 400 g faina tip 650

Am framantat aluatul adaugand faina pe rand. In total am incorporat 400 g faina. Cand am obtinut un aluat neted si elastic, l-am invelit in folie alimentara si l-am lasat sa se odihneasca aproximativ 15 minute. Am infainat apoi blatul de lucru si am intins aluatul cu sucitorul, dar nu foarte tare pentru ca am apelat mai departe la masina de taitei :)  L-am taiat in cateva fasii si l-am trecut prin masina de taitei, pana cand am obtinut grosimea potrivita. Cand am considerat ca este cazul... am pudrat putina faina - evitand in felul acesta sa se lipeasca de masina.





Am lasat fasiile de aluat sa se usuce putin si apoi  le-am taiat tip tagliatele sau mai bine spus  TAITEI LATI 😊😊😊

I-am rasfirat pe o fata de masa si am asteptat cu nerabdare sa se usuce.



Acest tip de paste se fierb foarte putin. Eu le-am pus la fiert atunci cand apa clocotea (apa cu sare) si i-am lasat cam 3 minute. Apoi i-am scurs si am picurat peste ei ulei din seminte de dovleac - presat la rece si putina sare. 

Sunt o mancare grozava in zilele de post.
Desigur, se pot face multe combinatii: cu nuca.... pesmet... dulceata... sos de rosii....





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu