30 august 2017

Cotlet de porc copt in sare



Am folosit aceasta metoda de multe ori pentru carne de pui sau peste, dar pentru cotlet/ceafa/pulpa de porc nu. Ideea mi-a venit gandindu-ma ce anume sa mai folosesc pentru sandwich-uri in fara de mezelurile din magazin. Mereu caut solutii pentru ca vreau sa le evit cat de mult pot. In paranteza fie spus: am experiente nu prea placute in ceea ce le priveste....
Dand o cautare pe net am gasit reteta Ginei Bradea, mi-a placut si chiar am "imprumutat" lista de condimente :) 

Am folosit: 

- 1.700 kg cotlet de porc
- 1/2 lingurita piper negru proaspat rasnit
- 1 lingurita cimbru uscat
- 1 lingurita rozmarin uscat
- 1 lingurita busuioc uscat
- 2 kg sare grunjoasa

Bucata mea de cotlet a cantarit peste 1.700 kg.  Dupa ce am indepartat pielita alba si grasimea care insotea bucata de cotlet.... am ramas cu aproximativ 1.700 carne macra.



Am pregatit condimentele...


Le-am amestecat pe toate intr-un bol si am masat bine bucata de carne cu acest amestec. Apoi am legat-o cu sfoara alimentara in stil macelaresc (asa cum m-am priceput). Am recuperat o parte din condimentele cazute pe platou in timp ce legam carnea si le-am pus deasupra.


Intr-o tava de cozonac (mai mare decat cea normala) am pus hartie de copt si apoi sare  cam de 1 cm grosime


Peste sarea din tava am pus bucata de carne si apoi am turnat restul de sare avand grija sa nu ramana loc liber la capete sau pe margini. Carnea trebuie sa fie complet acoperita.



Pregatita astfel, am bagat tava in cuptor pentru aproximativ o ora si 40 de minute.

Cand am scos tava din cuptor, cu mare greutate am reusit sa fac o gaura in sarea intarita de deasupra. 
Am fost foarte nerabdatoare si m-am ars putin cu aburul care a iesit .... Trebuia sa ma gandesc, dar aromele nu m-au lasat 😊😋


Incet si cu atentie am descoperit cat mai mult carnea.... 


... la un moment dat am reusit sa o scot si sa o pun pe un platou sa se raceasca.


Acesta este "culcusul" bucatii de carne 😀



Am indepartat cat de mult sarea care a ramas pe carne si sfoara cu care a fost legata. Am lasat-o sa se raceasca putin si apoi am taiat cateva felii pentru degustare 😀


Este foarte gustoasa si frageda. Pot spune cu certitudine ca este perfecta pentru ceea ce mi-am propus eu. Se pregateste usor si este de mare efect. Poate fi folosita la sandwich-uri, salate sau ca fel principal langa o garnitura.




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

-  cantitatea de condimente este orientativa. Eu am folosit cantitatile de mai sus pentru 1.700 kg carne, dar fiecare poate sa foloseasca ce condiment vrea si mai ales cat vrea (pe propria raspundere 😑).

- a doua zi se poate felia mult mai subtire si mai usor

- am pastrat-o in cutie inchisa etans, in frigider pana cand am terminat-o de gustat 😏 - 4 zile, da sunt sigura ca se poate pastra si mai mult timp.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu