21 aprilie 2015

Drob de miel


Despre drobul de miel sunt foarte multe de spus. In ceea ce ma priveste, pot spune ca in familia mea troneaza falnic pe fiecare masa de Pasti. 

Conjunctura a facut ca anul acesta sa nu cumparam miel viu, deci nu am avut parte de chiar toate maruntaiele cu care am fost obisnuiti in fiecare an, motiv pentru care tatal meu a mai cumparat un "set". Ne place drobul! Si, ce masa de Paste este aceea daca mancarea nu ajunge? :) 
Voi spune cum am facut anul acesta drobul de miel - in lipsa intestinelor si a stomacului (de obicei le foloseam si pe acestea curatate si spalate in "o mie de ape" iar apoi fierte).

Cu aceasta reteta voi participa la provocarea lansata de Gina Bradea in cadrul proiectului "Traditie si gastronomie romaneasca" - provocare gazduita in luna aprilie de 

Am folosit: 

- 2 tacamuri de miel (fara splina)
- 1 prapure
- 7 oua fierte
- 7 oua crude
- 2 legaturi de ceapa verde
- 1 legatura usturoi verde
- 1 lingura mare pasta de gogosar
- 1 legatura marar
- 1 legatura patrunjel
- sare, piper 
- ulei (aproximativ 50  sau 70 ml)

Am spalat maruntaiele in mai multe ape avand grija sa inlatur eventuale fire ramase de pe blana. Am crestat apoi toate organele si le-am lasat in apa rece aproximatix o ora si jumatate, timp in care am schimbat apa de doua ori.

Am pus apa intr-o oala mare, pe foc. Cand a inceput sa fiarba apa am adaugat organele si o lingura de sare grunjoasa. Cand au inceput sa fiarba s-a format spuma. Am adunat-o de cate ori a fost nevoie.


Cand au fost fierte le-am scos intr-un castron si le-am lasat sa se raceasca.
Intre timp am fiert 7 oua - tari.
Am curatat spalat si tocat (la cutit) ceapa, usturoiul, patrunjelul si mararul.
Aceeasi soarta au avut-o si ouale fierte.
Cand organele au fost reci le-am tocat si pe ele la cutit si am pus intr-un vas incapator toate ingredientele, plus ouale crude batute un pic cu furculita. Am dres gustul de sare si piper.



Am amestecat usor cu mana si apoi am transferat drobul in tava tapetata cu hartie de copt si apoi cu prapurele unuia dintre miei.


Am turnat in fir subtire ulei si apoi am acoperit compozitia cu marginile prapurelui. Am presarat un praf de sare si a fost gata pentru cuptor :) 


Avand in vedere faptul ca in afara de o parte din oua, toate ingredientele au fost fierte - am tinut drobul in cuptor (la foc mic) doar pana cand acesta s-a rumenit usor. 



Am mancat caldut cu salata de salata verde si a fost grozav, dar are are farmecul lui aparte si rece.













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu