21 noiembrie 2015

Muschiulet de porc - pastrama crud uscata


Dupa cotletul de porc crud uscat - am hotarat sa fac o "pastramioara" din muschiulet de porc - desigur folosind alte condimente :) Rezultatul.... nu are rost sa mai discutam... senzational!!!

De data aceasta am folosit: 

- 2 bucati muschiulet de porc 
- 1 lingurita piper mozaic proaspat macinat
- 1 lingurita boia dulce
- 1/2 lingurita boia iute
- 1,5 lingurita usturoi granulat
- 1 lingurita rozmarin
- 1 ceasca sare mare
- 2 cesti zahar

Am spalat bucatile de carne, le-am tamponat cu servetele de bucatarie, si le-am pus in frigider spre sfanta zvantare pana a doua zi :) 



A doua zi am hotarat ce condimente voi folosi si le-am pregatit. De asemenea am facut amestecul de sare cu zahar.


Am masat bine muschiuletii cu condimentele si apoi i-am trantit pe un generos pat de sare indulcita.... sau zahar sarat? :) ... patul fiind facut pe o folie alimentara :) 



Am impachetat fiecare bucata de carne cat de bine am putut astfel incat stratul de sare si zahar sa ajunga cat mai uniform peste tot.


Am asezat "pachetelele" pe un gratar pus peste o cutie potrivita si am pus la frigider pentru cinci zile. In fiecare zi am golit cutia de sucul lasat de carne si am spalat-o.

In a cincea zi arata asa :) 


Am despachetat si am spalat doar putin la jet de apa rece bucatile de carne. Le-am scurs si apoi le-am facut o bine meritata baie in vin alb - demisec. Am intentionat ca "baia" sa dureze doar o ora, dar....am cam uitat si peste trei ore... cei doi muschiuleti erau complet beti ...



Suparata fiind si pe ei si pe mine... i-am exilat 3 zile in camara....timp in care s-au uscat bine de tot si si-au venit putin in fire :) 
As fi rea daca as spune ca "baia" prelungita.... le-a afectat gustul - dimpotriva !

La sedinta foto si degustare - toata lumea a fost multumita :) 






Observatie personala: cu cat feliile de pastrama sunt mai subtiri - cu atat mai bine se simt aromele. Combinatia aceasta de condimente este foarte pe placul meu, dar data viitoare voi incerca cu usturoi crud.




Priviti ce minunatie de muschiulet crud uscat a facut Sanda - prietena mea.




16 comentarii:

  1. Te rog sa ma lasi in pace. Nu mai pot, Nu mai am timp. Si cand ma gandesc ca am in congelator 1 muschiulet. Mai bine nu aveam. Dar astept sa vad cum e cotletul. Deci acelasi procedeau, doar alte condimente. Da, si eu sunt ptr. usturoi natural nu granulat. Vad ca muschiuletii tai,-adica ai porcului- sunt mari.!!! Cam ce gramaj au ? (unu sau amandoi ?). Arata tare bine. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  2. :)))) Ce simpatica esti! Multumesc pentru aprecieri :)
    Nu stiu ce gramaj au avut muschiuletii.... undeva la vreo 600 - 700 de grame amandoi, dar eu le-am taiat capetele pentru ca erau mai subtiti si... nu dadeau bine :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Elena. Vreau sa te intreb ceva. De aseara muschiuletul e in frigider si asa de bine l-am invelit sa nu-i fie frig,incat nu curge nimic. E tava curata.E bine ? Sau sa intep putin punga sa curga? E bine sa stea aparaia acolo 5 zile? Ce zici? Multumesc. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te felicit pentru ca ai reusit sa-l impachetezi atat de bine. Sunt de parere ca sucul lasat de carne trebuie sa curga. Rotesti putin.... poate sucul isi gaseste totusi un loc mic pe unde sa se scurga. Si daca nu... atunci ajuta-l cu cateva gaurele discrete :)

      Ștergere
    2. Da, adevarat.De dimi, am vazut ca nu a curs nimic, si ti-am scris disperata (nu chiar)si l-am intors oricum, ca asa am facut si la cotlet,si uitandu-ma acuma intr-o parte s-a scurs. Asa ca pe cealalta parte i-am aplicat ceva acupunctura si e ok. Probabil i-a placut. Hahaha. Multumesc. Pupici.

      Ștergere
    3. Hello. Muschiuletul de ieri e la zvantat in balcon. Pare mai tare, ferm la pipait decat cotletul. Vad sambata ca maine nu mananc carne. A fost acasa baiatu si i-am dat pastrama din cotlet, F.f.f incantat si azi mi-a spus la telefon sa mai fac. Ce vreau sa te intreb ? Daca congelez, cand scot la decongelare nu se moaie, de la apa dezghetata ?.....intreb si eu,.. Si de ce sa nu-l pun in punga de naylon,nu e bine? Ca vreau sa fac ca dureaza, si baiatul sta numai cate o zi cand vine. Pupici.

      Ștergere
    4. Poti sa congelezi linistita - la decongelare nu pateste nimic, dar il scoti de seara din congelator si-l lasi in frigider,,,, sa se decongeleze lent.... Carnea nu mai are apa in ea, daca este pregatita corect. Ma bucur mult ca va place! Pupici

      Ștergere
  4. Sanda a uitat sa spuna ca a mai pus (si bine a facut) aprox 1% silitra (ca altfel nu iesea asa rosie)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Putin probabil... Eu nu am pus si a rezultat o culoare mai rosie decat in poza. Aparatul meu foto nu a redat chiar fidel realitatea. :)
      O zi buna!

      Ștergere
    2. Dar cotletul se usuca asa repede in doar cinci zile???

      Ștergere
    3. Daca nu se usuca in 5 zile il mai tineti, dar atunci ar trebui sa verificati de ce anume nu se usuca. Este foarte important sa fie asezat/atarnat intr-un loc unde este curent - asa cum am explicat si la celelalte postari cu pastrama crud uscata. Va doresc mult succes si va astept cu impresii :)

      Ștergere
  5. Am o intrebare pt cine se pricepe..As vrea sa fac si eu pastrama dupa retetade mai sus numai ca nu am unde sa o usuc,nu am balcon.Aveti vreo alternativa?☺☺Va multumesc anticipat ����

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un loc bine aerisit...Un loc unde este curent.... In dreptul geamului de la camara (daca aveti geam la camara)...

      Ștergere
    2. Raspund dupa 2 ani ca numai acuma am vazut. Nu am folosit nici o silitra ca nu am, as vrea eu. Am folosit sare neiodata de muraturi.

      Ștergere