7 noiembrie 2015

Placinta cu dovleac - de post


Asa cum mai ziceam pe undeva, imi place dovleacul oricum. Crud, copt, fiert.... in placinta, tarta, ... supa - este o minunata sursa de nutrienti. Vitamina A, B1, B3, B6, calciu, potasiu, magneziu sunt doar cateva bogatii ascunse in pulpa delicioasa alaturi de muuuulte, multe fibre.

Asadar.... m-am gandit sa fac o placinta cu dovleac - dar de data aceasta sa fie una de post. Zis si facut! :) 

Am folosit: 

- 150 ml ulei
- 150 g zahar pudra
- 1 lingura otet
- 1 lingurita bicarbonat
- 70 ml apa (preferabil minerala)
- 450 g faina (aproximativ)

- 1 kg dovleac curatat
- 100 g zahar
- 2 linguri ulei
- scortisoara

Am inceput cu umplutura: am curatat dovleacul, l-am spalat, l-am taiat felii si apoi l-am razuit cu ajutorul mixerului de bucatarie. 


Am adaugat cele 2 linguri de ulei si zaharul. La foc mic - amestecand mereu -  am inmuiat putin dovleacul. Nu am dorit sa-l tin mai mult pe foc pentru ca s-ar fi transformat intr-o pasta si eu am vrut sa ramana mai "brut" 

Pentru aluat: am pus intr-un bol toate ingredientele avand grija sa sting lingurita de bicarbonat in lingura de otet. Prima data am pus doar 400 g faina si apoi am mai completat cu 50 g. Am framantat putin si a rezultat un aluat destul de firimicios. L-am impartit in doua. Am intins prima foaie pe hartie de copt, am asezat-o in tava cu dimensiune 24/24 cm, am turnat compozitia de dovleac racita si am nivelat. Am presarat scortisoara si apoi am pus cea de-a doua foaie, ajutata tot de hartiea de copt si sucitor. Am presat putin si apoi am eliminat marginile inestetice si am sigilat placinta cu ajutorul unei furculite. De asemenea, am intepat-o  :)  ca si cum as fi portionat-o. Ajuta la copt, dar si la taiat :) 




Am copt placinta la cuptorul (pe gaz) preincalzit, la foc potrivit 35 de minute - pana cand s-a rumenit usor pe deasupra.


Cand a fost rece, dar nu chiar rece... (nu am mai avut rabdare), am pudrat-o si am facut o foarte mica sedinta fofo. Nu stiu din ce cauza bucatile de placinta nu doreau sedinta foto - doreau sa fie mancate... Ciudat, nu? :))))






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu