28 februarie 2016

Paine cu faina integrala si seminte de floarea soarelui


Am inceput iar sa experimentez tot felul de combinatii la aluatul de paine. Am mai facut paine cu seminte de tot felul, dar nu cu faina integrala in aceste proportii.

Am folosit: 

- 300 g faina integrala de grau
- 400 g faina tip 650
- 350 ml apa calduta
- 1 lingurita sare
- 1 lingurita zahar
- 4 linguri ulei
- 20 g drojdie proaspata
- 30 g seminte de floarea soarelui (samburi)

Am facut aluatul cu ajutorul masinii de paine. Cand a fost crescut pe jumatate, l-am scos pe masa de lucru, l-am modelat putin si am pus painea in tava (cu hartie de copt)



Am lasat-o sa creasca la loc caldut si ferit de curenti de aer - aproximativ 30 de minute.


Am bagat-o in curptorul preincins pentru 45 de minute.


Am invelit-o intr-un prosop curat, dar inainte am stropit-o cu putina apa. In felul acesta coaja se face mai moale si se taie usor :) 


Cand a fost aproape rece (nu am mai avut rabdare sa astept), am taiat cateva felii ca sa degustam cu cascavalul de casa pe care tocmai il facusem :) 



Acesta-i cascavalul cu pricina :)



Nota personala: Painea este foarte pufoasa si are un gust foarte placut. 
Cred ca data viitoare maresc cantitatea de faina integrala :) 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu