6 martie 2016

Ciorba simpla cu carne de capra/oaie


Carnea de capra seamana cu carnea de oaie si are un gust aparte. 
Multa lume o gateste cu o sumedenie de mirodenii, o lasa in tot felul de baituri, pentru a-i lua din miros si gust. Fac si eu asa uneori, dar numai pentru ca sunt "cereri speciale". Nu toata lumea o agreaza, dar mie imi place si-mi place simpla, cat mai simpla. De aceea cel mai mult o gatesc ca ciorba sau alte mancaruri in care carnea a fost fiarta, nu prajita. Chestie de gust :) 

Am folosit:

- 1 kg carne de capra cu os (aproximativ)
- 2 morcovi
- 1 ceapa
- 1 felie telina
- un pumn mazare
- 1 lingura pasta de gogosar
- 3 linguri ulei
- sare, piper
- 1 ou + 2 linguri cu varf de faina

Am decongelat carnea, am spalat-o si am pus-o la fiert in apa cu sare. Am eliminat spuma care s-a format la inceputul fierberii. Apoi am pus capacul oalei si am lasat-o sa fiarba la foc potrivit.... destul de multisor.... in functie de cat de batran a fost animalul. Nu am dorit sa folosesc oala sub presiune. 

Intre timp am curatat, spalat si tocat legumele


Intr-o cratita antiaderenta am pus uleiul, ceapa, morcovul, pasta de rosii si telina. Am adaugat piper si putina apa. Le-am lasat sa se soteze putin.


Am adaugat apoi mazarea....


... peste alte  cateva minute rosiile zdrobite si putina apa.


Cand legumele au fost aproape facute si sosul scazut - am luat cratita de pe foc si am asteptat sa fiarba carnea aproape de tot.


Am adaugat legumele peste carne ....


... si pana "s-au imprietenit" gusturile, eu am pregatit galustele de faina din ou si doua linguri de faina.


Am luat apoi cu lingura din coca formata.... galustele rezultate fierb foarte repede. Sunt gata cand se ridica la suprafata ciorbei. 


Am verificat gustul de sare (nu a mai fost cazul sa adaug pentru ca rosiile erau conservate cu sare), am adaugat patrunjel tocat si gata ciorbita.


Am mancat cu multa pofta!!!! Yamiiii!!!
















4 comentarii: