4 iulie 2016

Nectar de corcoduse galbene


Eu i-am spus nectar, si pot spune cu mana pe inima ca daca nu mergeam pe principiul 
"ce-am avut si ce-am pierdut" - puteau sa-mi zica si 100 de oameni ca iese o delicatesa - si eu tot nu credeam....

Chiar este greu de crezut ca am obtinut aceasta bautura delicioasa din.... resturile de la gemul de corcoduse galbene facut AICI.


Am folosit:

- resturile corcoduselor folosite la gem
- 150 g zahar
- 1 litru apa

Am pus intr-o cratita samburii si cojile care au rezultat in urma separarii pulpei corcoduselor pentru gem. Initial am avut 7 kg de corcoduse, iar ce se vede mai jos este "rebut" :) 

Am pus si 150 g zahar si apoi un litru de apa.... puteam sa punmai multa apa, dar m-am gandit ca va iesi "apa chioara".... :) 



Stiu... nu arata prea apetisant.... dar am avut curaj si am mers mai departe....am amestecat si am lasat sa fiarba. Dupa ce a inceput sa fiarba a rezultat putina spuma - am eliminat-o.


Nu as vrea sa mint, dar din momentul in care a inceput sa fiarba si pana am oprit focul.... cred ca au trecut aproximativ 20 de minute.... 
Am scurs printr-o sita compozitia magica intr-un castron 


Am lasat-o sa se raceasca putin si apoi am pus-o in doua sticle de 0,5 litri.
Gustul este divin! Chiar nu exagerez!




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Nota personala:

- nu stiu de unde a iesit culoarea aceasta minunata....
- se poate servi rece ca atare sau diluat cu putina apa minerala
- in general, corcodusele nu sunt apreciate la adevarata lor valoare
- am pus nectarul usor racit in sticle de plastic - ceea ce nu recomand...
- data viitoare voi face astfel incat sa poata fi conservat pentru iarna



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu