20 ianuarie 2017

Paine cu bere blonda


Din start pot spune ca este o paine foarte gustoasa.
Am mai facut paine cu bere alba sau bere neagra si toate sunt foarte gustoase. Aceasta este una putin mai simpla si nu are chiar densitatea celorlalte.

Am folosit: 

- 500 ml bere blonda
- 800 g faina alba  tip 650
- 5 linguri ulei
- 25 g drojdie proaspata
- 2 lingurite zahar
- 1 lingurita sare (aprox 8 g)

Pentru aluat (ca de obicei) m-a ajutat masina de paine :) 

Am pus in cuva ei berea, sarea, zaharul, uleiul, faina si la final drojdia - fix in aceasta ordine.


Am setat programul 6 pentru framantare si crestere (la masina mea) si mi-am vazut de traba. :) 
Cand masina a terminat  treaba ei, aluatul era crescut frumos si l-am scos din cuva pe masa de lucru presarata cu faina.



L-am mai modelat putin si apoi l-am pus intr-o forma de cozonac (o forma mai mare decat forma obisnuita). 


Painea astfel formata s-a odihnit in tava aproximativ 20 de minute (era bine daca timpul imi permitea sa-o las mai mult), am crestat-o cu o lama si apoi am pus-o la copt in cuptorul preincalzit, pentru aproximativ 45 de minute, la foc potrivit.


La un moment dat am constatat ca se rumeneste prea tare si atunci am pus peste ea o bucata de hartie de copt. In felul acesta am protejat-o putin de un "bronz" prea accentuat.

 



Am invelit-o intr-un prosop curat si am asteptat sa se raceasca.
 Mirosea foarte frumos!

Nu era rece de tot cand am taiat cateva felii. Eram foarte curioasa sa vad ce textura are. 

  
  



Este WAU!

 Gust divin (nu de bere), textura fina si densa, coaja crocanta :) 
Mai fac :) 


Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu