12 martie 2017

Supă de tăiței pârgăliți


Nu am mai mancat taitei pargaliti de ani buni. Personal nu i-am facut niciodata pana acum. Mancam facuti de mama, numai ca ea saraca... credea ca tebuie sa ne faca mancaruri mai gustoase si nu ne prea facea. Acum cand ea nu mai este :( , tatal meu face mereu si am furat si eu reteta de la el. Cand spun reteta, ma refer la faptul ca voi arata cat de simplu se fac, ce si cat am folosit eu.

Am folosit: 

- 1 ceapa (80 g)
- 1 cartof mare (100 g)
- 1 morcov mare (120 g)
- 1 radacina patrunjel (50 g)
- radacina de telina (120 g)
- sare

- taitei
- slanina afumata

Simplu de tot! Am curatat, spalat si taiat bucati mari legumele.


Le-am pus sa fiarba in apa cu sare - mai putin cartofii.


Cand legumele au fost aproape fierte, am adaugat si cartoful taiat bucati

Intr-o cratita antiaderenta am pus la prajit 4 felii de slanina. 


Am pregatit si taiteii. 
Eu am folosit taitei cumparati pentru ca nu am avut rabdare sa fac si nu aveam facuti.


Am adaugat bucatile de slanina in supa de legume si putina grasime (nu toata grasimea care a rezultat din prajirea ei).


Am adaugat si taiteii si i-am lasat sa fiarba in supa conform indicatiilor de pe pachet.


La final am adaugat patrunjel tocat. Am potrivit gustul de sare si am pus capacul. Am lasat supa "sa se linisteasca" aproximativ 15 minute.



Slanina prajita este doar pentru gust. Nu-i neaparat nevoie ca ea sa ajunga in oala. Cateva linguri din untura lasata de ea sunt suficiente.

Mama spunea ca pe vremuri facea taiteii acestia cand nu mai stia ce sa faca.... si tot timpul avea in casa un ou ca sa faca o patura mica de taitei si o razna de clisa  ca sa rantaleasca (pentru gust).

Sunt foarte, foarte buni.... sau mai bine spus: sunt foarte pe placul meu :) 




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu