22 octombrie 2017

Farl


Acest tip de paine apartine bucatariei britanice. Are o textura moale desi este destul de densa si se taie foarte frumos felii pentru sandwich.

Eu am pregatit-o in stilul meu, folosindu-ma de masina de paine. Voi scrie cum am procedat eu fara a avea pretentia ca este o paine FARL suta la suta autentica 😊

Am folosit: 

- 500 g faina  tip 650
- 10 g sare grunjoasa
- 30 g unt moale
- 4 linguri ulei de masline
- 7 g drojdie uscata (un pachetel)
- 300 ml apa calduta

Eu am pus toate ingredietele in cuva masinii de paine. Prima  care a avut aceasta onoare a fost apa. A urmat uleiul de masline, apoi sarea, faina, drojdia si untul taiat bucatele.


Am setat programul pentru framantare. Dureaza 15 minute.
 Cand aluatul a fost gata, l-am scos, i-am dat forma si l-am pus intr-o forma de yena tapetata cu hartie de copt. L-am acoperit cu un prosop curat si l-am lasat a creasca aproximativ 45 de minute. Inainte de a pune painea la copt, am crestat-o. 


Am copt painea aproximativ 25 de minute, la foc mare la inceput. In ultimele 10 minute am redus temperatura.


Cum spuneam, este moale si are "miezul des" 😁



Spre exemplificare.... un super sandwich cu cotlet de porc copt in sare, mustar si sos picant de rosii 😊



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Nota personala:

- intre timp am aflat ca pentru un aspect cat mai autentic este indicat ca painea sa fie crestata atunci cand i se da forma si nu inainte de a o baga la cuptor


2 comentarii: