10 decembrie 2018

Cozonac delicios cu lapte de cocos si pudra de roscove - de post


Cand am primit produsele de la Sano Vita am stiu ca prima reteta pe care o voi face - va fi un cozonac de post. 
Am adaptat conform nevoilor mele reteta de pe blogul Mikai si a rezultat un cozonac aromat, pufos si foarte gustos

Acestea sunt produsele primite de la Sano Vita - produse ECO, sanatoase si de foarte buna calitate.


Am ales sa folosesc lapte de cocos si pudra de roscove (karob)


Deci, pentru cei doi cozonaci am avut nevoie de urmatoarele ingrediente:

- 1 kg faina (tip 650)
- 400 ml lapte de cocos Sano Vita
- 100 ml apa calduta
- 250 g zahar tos
- 100 g margarina la temperatura camerei
- 100 ml ulei
- 50 g drojdie proaspata
- 10 g sare
- 2 pliculete zahar vanilinat
- coaja de lamaie si portocala

Pentru umplutura am folosit: 
- pudra de roscove de la Sano Vita
- rahat

In primul rand - am avut grija ca toate ingredientele sa fie la temperatura camerei.

Am facut o maia din drojdie, o lingurita de zahar, 2 lingri de lapte de cocos si 2 linguri de faina. 


Am facut aluatul cu ajutorul masinii de paine. Am pus ingredientele in cuva ei fix in ordinea in care le voi enumera: laptele de cocos, apa, sare, zahar vanilinat, coaja rasa de lamaie si portocala, zahar si faina. Cand drojdia s-a activat am adaugat-o si pe ea peste faina.


 Am setat programul de framantare care la mine dureaza 15 minute. In timpul framantarii am adugat cate un pic de ulei si margarina - fara sa ma grabesc pentru ca dupa ce s-au epuizat cele 15 minute, am setat alte 15 minute si am adaugat grasime si in acest interval de timp. In felul acesta m-am asigurat ca aluatul este foarte bine framantat si eu nu am muncit prea mult 😊😊😊


L-am lasat sa creasca aproximativ 30 de minute si apoi l-am scos din cuva masinii pe masa de lucru, unde l-am mai "agitat" putin cu mana. L-am transferat intr-un castron incapator si 
l-am lasat sa creasca in voie pana cand si-a dublat volumul. Nu pot spune exact cat timp a durat asta, dar necesita ceva mai mult timp pentru ca este un aluat destul de greu.
Cand am considerat ca este gata l-am scos pe masa de lucru si l-am intins cu palmele pana cand am ombtinut o foaie dreptunghiulara, destul de mare incat sa o pot impaturi ca in poza de mai jos (partea din spre mine o duc spre centru, peste ea aduc partea opusa si apoi capetele unele peste altele).


Si dupa aceasta operatie am acoperit aluatul cu folie alimentara si l-am lasat sa se odihneasca aproximativ 15 minute. 
Apoi l-am impartit in 4 parti aproximativ egale, le-am dat forma rotunda si IAR l-am lasat sa se odihneasca 10 minute.


Dupa cum se vede a rezultat un alut neted si este plin de basici - fix asa cum trebuie 😍

Am intins fiecare bucata, am presarat pe ea pudra de roscove si bucati de rahat. Am format rulouri si le-am impletit (rasucit) doua cate doua - formand astfel cei doi cozonaci.




I-am acoperit cu folie alimentara si "am uitat" de ei mai bine de doua ore intr-un loc ferit de curenti de aer.... timp in care au crescut foarte frumos, pe indelete 😉


I-am uns cu putina apa cu zahar si apoi i-am presarat cu putin zahar tos. I-am pus la copt in cuptorul preincins la 160 grade pentru 10 minute Apoi am pus cuptorul la 180 de grade si
 i-am mai lasat la copt 45 - 50 minute. deci, in total aproape o ora.



Cand au fost gata i-am scos din tavi pe un fund din lemn (pe care-l folosesc doar pentru aluaturi), dar inainte sa-i las in pozitie normala - i-am tinut cate 10 minute pe laterale. 


I-am lasat sa se raceasca complet fara sa-i acopar cu ceva.

Pot sa spun cu certitudine ca sunt neasteptat de gustosi si aromati. 
Mie mi se pare ca arata chiar foarte bine (scuzata sa/mi fie lipsa de modestie 😘)





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- Ca la orice cozonac, dupa fiecare "manevra" a aluatului, este important ca acesta sa se odihneasca macar cateva minute. In felul acesta va fi mai usor de lucrat cu el mai departe si reteaua de gluten se dezvolta mai bine.

- Fiindca am explicat pe larg fiecare etapa - pare cam complicat dar chiar nu este. In plus merita tot efortul 😊

- Pentru prelucrarea aluatului am folosit doar ulei (nu in exces) pentru ungerea blatului de lucru


- Multumesc, Sano Vita pentru produsele minunate!
- Multumesc, Mika pentru reteta! 


2 comentarii:

  1. La fix reteta! Am un litru de lapte de cocos si un litru de lapte de migdale. Cu unul o sa incerc reteta ta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este un cozonac tare bun, dar trebuie pregatit cand ai o zi libera pentru ca este un aluat destul de greu si necesita putin mai mult timp casa creasca.
      Te astept cu impresii :)

      Ștergere