29 martie 2015

Sos ragu - varianta 2


Nu stiu care este reteta originala pentru acest sos (ragu alla bolognese), dar cu siguranta acesta este un pic altfel... are si coaja de lamaie :) Am starnit cuiva interesul? Nu? Atunci cu siguranta am starnit indignarea multora :) 

Am folosit: 

- 500 g carne tocata amestec
- 1 morcov mare
- 2 cepe potrivite
- 4 sau 5 catei de usturoi
- 1 conserva de rosii
- 2 tije de telina (eu am avut la congelator... am aproximat)
- 250 ml vin alb sec
- 5 linguri de ulei de masline
-1/2 lingurita nucsoara rasa
- 1 lingurita coaja rasa de lamaie
- 600 ml supa
- busuioc proaspat
- 1 lingurita zahar
- sare, piper


Am zdrobit cateii de usturoi prin presare cu lama cutitului


I-am pus in ulei incins pentru maxim 2 minute. 


Am scos cateii de usturoi si in uleiul aromat am adaugat legumele tocate, razuite - fiecare dupa caz. Ideea este sa fie cat mai marunte.


Cand acestea au fost sotate am adaugat carnea, patrunjelul, sare si piper


Le-am amestecat bine (pe foc) si am adaugat coaja de lamaie si nucsoara


Am adaugat vinul si pasta de rosii (obtinuta prin pasarea rosiilor din conserva)


Cand s-a evaporat vinul, am adaugat supa (pe care o aveam in congelator) si o lingurita de zahar.


Am pus capacul si am lasat sa fiarba la foc mic cam 2 ore.
In tot acest timp a fost nevoie sa mai adaug putina apa calda (nu mai aveam supa).... In total, supa plus apa.... aprox 600 ml.

Cand uleiul s-a ridicat la suprafata - a fost primul semn ca sosul este aproape gata. L-am mai lasat vreo 15 minute si apoi am pus frunzele de busuioc. Am pus capacul pentru 5 minute si gata :) 


A iesit o cantitate destul de mare de sos. 
Eu am folosit o parte imediat pentru cateva portii de spaghete, iar restul l-am portionat in cutii cu capac si l-am pus la congelator. O buna bucata de vreme am fost asigurata cu aceasta delicatesa.














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu