14 august 2015

Tocanita de ficatei


In luna iulie, provocarea "Traditie si gastronomie romaneasca" lansata de Gina Bradea a avut-o gazda pe Margareta Cismasiu, iar tema lunii a fost: "Mancaruri/Tocanite din legume sau carne" 

Eu am pregatit doar o tocanita cu ficatei de pui desi aveam in plan si o tocanita de cartofi...

Am folosit:

-  500 g ficatei de pui
- 1 morcov mare
- 2 cepe potrivite
- 1/2 ardei capia
- 1/2 ardei gras galben
- 1/2 foaie de dafin
- 2 rosii mari
- 50 ml vin alb
- 200 ml lapte (aproximativ)
- 4 catei de usturoi
- sare
- patrunjel, marar
- 30 ml ulei (aproximativ)

Am cutatat ficateii de pielite si i-am spalat. Am turnat apoi lapte peste ei atat cat sa-i acopere. I-am pus la rece pentru aproximativ o ora.


Am curatat, spalat si tocat ceapa, ardeiul, usturoiul, verdeata si jumatate de morcov (jumatate l-am dat pe razatoare)


Am scos ficateii din frigider, "i-am clatit" de lapte si apoi i-am pus la prajit in uleiul incins.
Am pus foaia de dafin. Am acoperit cratita si am lasat ficateii sa se prajeasca la foc mic aproximativ 10 minute.


Am luat capacul si i-am mai lasat la prajit pana cand a scazut toata zeama lasata de ei.


I-am scos din cratita si in sosul format am calit ceapa si morcovul. Am adaugat apa fierbinte pana cand acestea au fiert/calit aproape de tot.


Abia acum am adaugat fasiile de ardei


Am pus capacul si in cateva minute si acestea erau moi.... am adaugat rosiile, vinul si jumatate de cescuta de apa fierbinte


Am lasat sa fiarba pana cand s-a format sosul, am potrivit gustul de sare si apoi am adaugat ficateii, usturoiul tocat si verdeata.




Nu pot descrie ce arome au evadat de sub capac.... O mancare de-a dreptul apetisanta, motiv pentru care... nu am mai avut rabdare ca sa facem o mamaliguta care sa o insoteasca.... am mancat simplu, cu paine prajita pe fuga.... noroc ca prajitorul de paine era pe masa :)))












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu