19 august 2015

Tort SACHER





Desi vreau sa fac de multa vreme acest tort, abia acum m-am hotarat. Reteta este a Cerrei. Poza tortului ei a fost hotaratoare pentru mine :) 
Ingredientele sunt pentru forma cu diametrul de 30 cm, dar eu am facut doar din 5 oua si ingredientele aferente, in forma cu diametru 22 cm.(In paranteze sunt cantitatile "ajustate" de Cerra).


- 9 ouă
- 220 g zahăr tos
- 220 g făină
- 220 ml ulei
- 1 pachet praf de copt
- 220 g gem de caise (eu 1 1/2 borcan de 375 g)  + 1/2 pachet gelatina
- 220 g ciocolată topita (eu am pus 300 g)

Ingrediente pentru glazura:

150 g unt (eu 200 g)
150 g ciocolată topita (eu 200 g)
Am topit ciocolata  la microunde si cand s-a topit am adaugat untul si am amestecat pana
 s-a topit

Mod de preparare:



Am amestecat ouale intregi cu zaharul până cand au devenit o ca o spuma, folosind mixerul. Am adaugat încet uleiul, in fir subtire, apoi ciocolată topita si lasata putin la odihna. Am continuat mixarea.

Am amestecat praful de copt cu faina si le-am adaugat in  masa spumoasa. 

Se unge o forma rotunda pentru tort cu unt sau ulei si se tapeteaza cu faina, se toarna compozitia in forma si se pune in cuptorul preincalzit pentru aproximativ 1 oră - proba cu scobitoarea.











Am lasat sa se raceasca, am taiat  in doua si am umplut blaturile cu gem de caise "blenduit" - in care am pus un pic de gelatina.
Am glazurat tortul cu glazura de ciocolata si unt. Din aceiasi glazura am "ornat" tortul















Este un tort care "merita toti banii" :) 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu