16 martie 2016

Mancare de dragavei (stevie) cu carne afumata




Cred ca am mai spus pe undeva.... cu dragaveiul am luat contact in Oltenia si pot spune ca a fost dragoste la prima vedere. Este gustos si catifelat - asa il percep eu :) 
In afara de mancarea de dragavei de post, foarte populara in zona este mancarea de dragavei cu carne afumata sau cu carne de la garnita. Cum nu am carne la garnita... am apelat la cateva coaste afumate  de porc. 

De-a lungul vremii am mai facut ciorba de dragavei cu afumatura, dar si mancare simpla cu sos alb. Acum imi pare rau ca nu am imortalizat, dar nu-i timpul trecut :) 

Pentru aceasta mancare am folosit: 

- coaste de porc afumate (5 buc)
- 3 legaturi mari de dragavei (eu am primit o plasa, dar asa estimez)
- 1 ceapa mare
- un morcov potrivit
- 1 lingura pasta de gogosar (optional)
- 4 catei de usturoi
- 3 linguri ulei de floarea soarelui
- 1 lingurita faina
- 100 ml suc de rosii (home)
- sare, piper

Coastele pe care le-am folosit au fost din comert, dar au fost foarte gustoase si au avut ceva carnita pe ele :) 
Le-am spalat si le-am pus sa fiarba separat vreme de vreo 30 de minute in putina apa 
(atat cat sa le acopere)


Am curatat legumele si le-am spalat.
Am dat morcovul pe razatoare si am tocat ceapa si usturoiul


Am calit ceapa, morcovul si pasta de ardei in 3 linguri de ulei si putina seama 
(din care a fiert carnea) 

Am adaugat si piperul.


Dupa cateva minute am adaugat usturoiul si am adaugat iar din zeama in care a fiert carnea.


Cand legumele au fost aproape fierte, am adaugat bucatile de carne si diferenta de zeama.


Peste aproximativ 10 minute am adaugat frunzele de dragavei (carora le indepartasem nervura din mijloc) spalate.


Desigur, au parut foarte multe pentru craticioara mea, dar in scurt timp "s-au topit" :) 




Le-am lasat sa fiarba impreuna cu carnea si legumele.... 5 sau 7 minute, timp in care am pregatit o "ingroseala" din faina si suc de rosii.


Am adaugat acest amestec in cratita cu mancare si am mai lasat sa fiarba aproximativ 5 minute din momentul in care a dat iar in clocot. 
Am potrivit gustul de sare si gata!!! :)

Am mancat cu paine proaspata. Sosul format este absolut delicios. 
A fost absorbit de bucati de paine... pana la ultima picatura. :) 







2 comentarii:

  1. Grozava mancare mai ales ca e si cu afumatura !. Gustul e nemaipomenit ! O sa fac o mamaliguta alaturi si o s-o recomand prietenelor care au retineri fata de planta asta dandu-le o mostra la gustat. Oare merge si un vinisor dupa? O sa incerc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mimi, ma bucur ca/ti place si ca esti dispusa "sa distribui" mostre. Daaaaa, mamaliga este o odee minunata, iar vinisorul... Pot sa spun doar "Sa va fie de bine!".
      Multumesc pentru vizita si te mai astept. Desigur, te astept si cu impresii de la "intalneala".

      Ștergere