28 februarie 2015

Castraveti bulgaresti


 Fac aceasta reteta de ani buni si niciodata nu a fermentat vreun borcan. 
Imi place mult pentru ca nu-i o reteta cu cantitati exacte.

Am avut nevoie de:

- castraveti (logic, nu?)
- otet
- sare
- zahar
- boabe de piper
- boabe de mustar
- foi de dafin
- marar, telina
- morcov
- ceapa
- usturoi
- hrean


Am spalat castravetii si le-am taiat capetele. Nu ma intrebati de ce fac asta.... asa-mi place sa fac :)

I-am asezat frumos in borcane de 0.800 ml, iar printre ei am strecurat felioare de ceapa, usturoi, morcov , hrean si foi de dafin. De asemenea, telina si mararul si-au gasit si ele locul... mai mult la fundul borcanului :)




In cele din urma, m-am hotarat sa le pun si otetul si am pus fix pana la semnul indicat de gingasul meu degetel   :lol: , adica pana la limita superioara a portiunii cu zgrunturi. Zic bine? :)

  
Cu multa gratie, a aterizat in fiecare borcan cate o lingura de zahar


... urmata de o lingurita de sare....


Boabele colorate de piper si boabele de mustar "au pus capacul" :)


Dupa aceea, fiecare borcan a trecut pe la robinet si si-a luat portia de apa chioara :)



Le-am pus capacele si le-am facut sa blonjeze intr-o cratita cu apa pe fundul careia am pus niste stiri expirate  :-D

Dupa 40 de minute de la prima bolboroseala, am oprit focul si le-am lasat sa se raceasca in cratita.

A doua zi aratau asa :)



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


4 comentarii:

  1. Ce faină rețetă! :) Haioasă și foarte plăcută de citit! Mulțumesc pentru zâmbetele provocate! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) Multumesc, Rita! Aprecierile venite din partea ta ma coplesesc!
      Comentariul tau m-a determinat sa recitesc textul.... oare cum mi-o fi venit sa scriu asa? :))))))

      Ștergere
    2. Asa ii fac si eu am invatat de la mana mea

      Ștergere