22 februarie 2015

Prajitura Valurile Dunarii


Aceasta prajitura este de-a dreptul minunata.
 Ce am facut eu aici este cam departe de ce ar fi trebuit sa iasa, dar chiar si asa - gustul este desavarsit.
Cristina Brejan cu minunatul ei blog este responsabila pentru reteta :)

Pentru blat am avut nevoie de:

-4 oua
-175 g zahar
-175 ml ulei
-360 g faina
-1 lingura cacao
-1 zahar vanilat
-coaja rasa de lamaie
-175 ml lapte + 1 lingura lapte
-1 praf de copt

- 1 borcan compot de visine fara samburi
 (eu am avut visine conservate home)

Pentru crema:

-3 oua
-6 linguri zahar
-3 linguri amidon sau faina
-400 ml lapte 
-1 plic zahar vanilat
+
-300 ml frisca

Am mixat ouale impreuna cu zaharul si zaharul vanilinat pana cand si-au dublat volumul. Am adaugat treptat uleiul continuand mixarea.
Cand uleiul a fost incorporat, am redus viteza mixerului si am adaugat jumatate din faina amestecata cu praful de copt. Am continuat cu incorporarea laptelui si apoi am adaugat si restul de faina.




Am turnat jumatate din compozitie in tava tapetata cu hartie de copt. 
In compozitia ramasa am aduagat o lingura de lapte si cacao. Am omogenizat si apoi am turnat cu grija si aceasta compozitie in tava.


Din loc in loc am presarat visine de la borcan (scurse)





Am copt prajitura la foc potrivit. Testul scobitorii ne spune cel mai sigur cand este coapta.
La mine s-au format niste "cratere" de toata frumusetea.


Crema se face foarte simplu: am amestecat toate ingredientele si apoi am fiert totul pana cand s-a ingrosat ca o budinca.


Am pus deasupra cremei folie alimentara ca sa nu se formeze pojghita deasupra si am asteptat sa se raceasca. Cand a fost rece am batut 300 ml frisca si am amestecat-o in crema de oua si vanilie.

Am turnat crema peste blatul racit. 


Pentru glazura: - am topit la microunde, am adaugat smantana pentru frisca si am amestecat pana cand aceasta a fost incorporata complet si a devenit cremoasa. 


Am intins-o peste crema alba si am facut niste "valuri" prin ciocolata :) 



Gustul este grozav, dar nemultumirea mea vine de la faptul ca blatul este dens si nu pufos. Voi repeta-o! :) 

La doar jumatate de ora a trebuit sa degustam :) Crema si ciocolata nu au inca "ţinută"...


... dar a doua zi au fost perfecte 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu