25 martie 2015

Tocana din coada de vita (reteta andaluza)


In urma cu multa vreme am auzit de aceasta mancare, dar pe vremea aceea mi se parea o aberatie. Refuzam sa cred ca aceasta parte din vaca se foloseste. Ce idiotenie, nu? De ce nu s-ar folosi? O fosta colega de serviciu mi-a deschis cumva ochii si a stiut sa ma faca sa ascult pana la capat "povestea ei"

Am folosit: 

- 5 bucati coada de vita
- 3 linguri ulei de masline
- 1 ceapa mare
- 1 morcov mare
- 5 catei de usturoi 
- 1 felie mare de telina
- 250 ml vin rosu
- 1 lingurita zahar
- 500 ml supa
- 3 linguri otet balsamic
- 1 foaie de dafin
- 2 crengute de cimbru uscat
- sare, piper

Am spalat bucatile de carne si le-am tinut cam doua ore in apa rece, timp in care am schimbat apa de doua ori.

Le-am tamponat cu servetel absorbant si le-am pus la prajit pe toate partile in cele 3 linguri de ulei de masline. 

Intre timp am curatat, spalat si tocat ceapa, morcovul, telina si usturoiul


Am scos carnea pe o farfurie


Am sotat cateva minute legumele in sosul format in cratita 


Am pus bucatile de carne din nou in cratita. Am adaugat rosiile din conserva, vinul rosu, 1 limgurita de zahar, supa (cub knorr plus apa fierbinte) si otetul balsamic.
Am pus foaia de dafin si doua crengute de cimbru. Mai mult cimbru nu ar fi daunat, dar eu nu am avut curaj. 


Am acoperit cratita si, dupa ceas, am lasat sa fiarba totul la foc mic 3 ore si jumatate.
In tot acest timp sosul a scazut si am mai adaugat jumatate de cana de apa.

La final a iesit ceva absolut delicios.... carnea a fost moale si sosul foarte fin si aromat.

Am mancat fara garnitura, doar cu paine cu maia. Am presarat piper proaspat rasnit si leurda verde.
Abia astept sa refac aceasta mancare!





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu