25 mai 2015

Dulceata din maci salbatici


De cand am auzit de aceasta dulceata, am stiut ca nu voi avea liniste pana cand nu o voi face.
Pentru mine a fost o provocare si-mi pare nespus de bine ca i-am dat curs.

Am studiat mai multe retete. In cele din urma am adaptat reteta Ginei la cantitatea mea de petale de mac.

Dar sa incep cu inceputul....

Am dorit sa iesim din casa si sa o luam pe coclauri. Cum s-a intamplat, cum nu s-a intamplat.... drumul a dus direct la locul unde stiam eu ca sunt muuulti maci. :)))



Am pasit cu teama prin iarba destul de inalta -teama ca am putea deranja eventuali "locatari" ai lanului de grau si am cules dupa parerea noastra -  destul.

Ajunsi acasa - m-am gandit ca ar fi bine sa scot punctele negre de la baza petalelor. Cu mult elan
m-am apucat de munca... si rau am facut pentru ca dupa aceea m-am plictisit repede de munca migaloasa, dar nici nu am putut sa abandonez lucrul odata inceput :) ....asa ca... am continuat pana cand am epuizat toate petalele....


Am cantarit si am stabilit cantitatile pentru toate ingredientele.

Am folosit: 

- 130 g petale de mac 
- 430 g zahar
- 230 ml apa
- zeama de la o lamaie mica
- seminte de vanilie (batonul din care le-am scos aveam aprox. 1,5 cm)


L-am clatit usor in apa rece si le-am pus la scurs intr-o strecuratoare. Inainte sa le pun in strecuratoare, le-am presat usor intre degete.


Apoi am taiat doar un centimetru si jumatate dintr-un baton de vanilie si am stors zeama unei lamai mici


Am turnat zeama peste petalele de mac si le-am "masat" usor


Am scos semintele din pastaia de vanilie, iar teaca am pus-o in sticluta cu extract de vanilie home :) Cand folosesc doar semintele de la batonul de vanilie, mereu completez sticluta cu extract


Am pregatit siropul fierbandu-l pana cand acesta a capatat consistenta dorita


Am adaugat petalele de mac si semintele de vanilie


Si am lasat totul sa fiarba 15 minute la foc iute. Recunosc ca dupa 10 minute am incercat dulceata folosind metoda farfuriei din congelator,  si am hotarat ca trebuie sa o mai fierb putin :) 


Am turnat-o fierbinte in borcane mici de 200 ml.
Am pus capacele si apoi am intors borcanele pe capac pentru aproximativ 10 minute


Cu toate ca un borcan nu s-a umplut... am oprit putina dulceata pentru degust si sedinta foto :) 


Pot sa spun cu certitudine ca este extrem de fina, ca are gust pe care nu-l pot asociat cu ceva anume - dar este extrem de placut. Se simte putin vanilia, iar textura ei matasoasa - parca nu-ti da voie sa gandesti si sa simti mai departe :) Ciudat, nu? 



Nu am reusit sa surprin in poze culoarea adevarata. A fost o zi cu nor...






Aici - dulceata din flori de SOC :) 





2 comentarii:

  1. Pur si simplu m-am indragostit de blogul tau si de dulceata de mac. Sa vina timpul macilor si dau iama pe la marginea orasului. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Wau! Multumesc mult pentru apreciere! Te astept cu impresii despre dulceata de mac si nu numai :)

      Ștergere