14 aprilie 2016

Ciorba cu carne de capra si macris


Imi place carnea de capra/oaie. Imi place friptura de miel sau ied si o prefer suculenta, nu prea uscata. Probabil acesta este si motivul pentru care cel mai adesea "ocolesc" friptura si o pregatesc in tot felul de  ciorbe sau tocanite... ceva cu sos :) 

Astazi am fost la plimbare, undeva in apropoerea orasului. Cum am coborat din masina, am dat peste macris. Era atat de frumos si fraged. Parca ma indemna sa-l culeg. Desigur, nu am ezitat nici o secunda, desi in momentul acela nu stiam exact ce voi face cu el.


Mi-am amintit ca uneori acream ciorba de miel, la Pasti cu macris. "Se asorteaza" foarte bine.
Cum aveam in congelator carne de capra.... mai exact coaste... soarta macrisului din poiana a fost pecetluita :)  Asadar, m-am inarmat cu ceva rabdare si am cules vreo 300 sau 400 g.
Am venit acasa cu el, mandra tare... de parca as fi castigat vreun trofeu :) 

L-am curatat de codite si l-am spalat in mai multe ape reci.



Am pus carnea de capra (aproximativ 700 g) la fiert impreuna cu sare, o frunza de dafin si o felie de gulie. 

Am inlaturat cu atentie spuma care s-a format.


Intre timp am curatat un morcov mare, o ceapa mare si o felie generoasa de telina.
Le-am spalat si le-am tocat marunt. Am adaugat si o lingurita de pasta de gogosar (optional), sare si piper si am calit totul in cateva linguri de ulei si putina apa.



Cand legumele s-au inmuiat putin si carnea a fost aproape fiarta - le-am adaugat in oala cu carne.


Le-am lasat "sa se imprieteneasca" aproximativ 10 minute si apoi am adaugat frunzele de macris, care in contact cu supa/zeama fierbinte parca se topeau.



In 30 de secunde aratau asa....


Am oprit focul. Am adaugat putin leustean (optional) si patrunjel verde tocat foarte fin.



Gust minunat! Macrisul ii da acea acreala care "nu te ustura pe gat". El devine fin, parca matasos...
Bun, bun! Iubitorii carnii de oaie/capra stiu despre ce vorbesc eu aici :)



Nota personala:

Eu am preferat-o cat mai simpla, dar:

- se pot adauga zdrente de ou
- ciorba se poate drege cu putina smantana amestecata cu galbenus de ou














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu