4 iunie 2016

Tahini - pasta din seminte de susan


Cochetez de multa vreme cu aceasta reteta. Am mai avut tentative, dar din pacate nu prea reusite si asta pentru ca la vremea respectiva nu am avut un blender vertical.

Nimic mai simplu! 
Se face rapid si cu siguranta este mult mai gustos decat cel din magazin. 
Ii multumesc Sandei Suciu Ex Surtea, alias tiki pentru sustinerea morala si pentru reteta. <3
 Eu am facut o cantitate mica, atat cat am si folosit la o portie de humus.

Am folosit:  

- 40 g seminte de susan
- 30 ml ulei de floarea soarelui
- un praf sare

Am pus semintele de susan sa se prajeasca usor intr-o cratita antiaderenta. 


Focul trebuie sa fie mic si trebuie amestecat mereu in seminte. Ele trebuiesc mai mult incalzite decat prajite. Sunt gata in momentul in care capata culoare usor galbuie si emana miros de prajit. Acesta a fost momentul in care le-am pus intr-un bol de portelan sa se raceasta. Chiar daca as fi luat cratita de pe foc, ele ar fi continuat sa se prajeasca si ar fi fost prajite prea mult.


Cand semintele au fost reci le-am pus intr-un vas pentru blender, am adaugat sarea si uleiul.




Cu ajutorul blenderului vertical din dotare, am transformat semintele intr-o pasta delicioasa. 
La final arata asa:



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Nota personala:

- adaugand mai putin ulei, pasta este evident .... mai putin lichida
- se poate pastra in borcan inchis ermetic - la frigider, aproximativ o luna.
- se poate folosi si la alte preparate - nu doar la humus
- in amestec cu cu dulceata se transforma intr-o pasta tartinabila excelenta.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu